۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۳۵۳۵۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

معنویت لازمه نخبه پروری است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نخبه قابل درخشش در علم، فناوری و اقتصاد مقاومتی بایستی در معنویت، تقوا، پاک زیستن و مسائل انسانی نیز بدرخشد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در مراسم ضیافت افطاری مستعدین برتر، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری این استان، با بیان اینکه امروزه علم و فناوری از نیازهای هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: دانش ‌آموزان مستعد در آینده جامعه نقش‌آفرین خواهند بود.

 

امام جمعه شهرکرد رشد دادن جامعه در مسائل علمی را مسؤولیت اصلی بنیاد نخبگان عنوان کرد و افزود: دانش بنیان کردن امور، تولیدات و محصولات و توسعه علم و فناوری در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام نخبگی را از دو جنبه علمی و معنوی حائز اهمیت دانست و گفت: نخبگان معنوی بایستی در زمینه‌های علمی نیز نخبه بوده و این مطلوب نظام جمهوری اسلامی است.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نخبه قابل درخشش در علم، فناوری و اقتصاد مقاومتی بایستی در معنویت، تقوا، پاک زیستن و مسائل انسانی نیز بدرخشد.

 

این مقام مسؤول ائمه اطهار (ع) را الگوی نخبگان علمی و معنوی عالم دانست و خاطرنشان کرد: آن بزرگواران از همه اسرار هستی و مسائل علمی آگاه بوده اند؛ بنابراین نخبگان بایستی در مقام شاگردی آن بزرگواران درآیند.

 

وی به دعای 44 صحیفه سجادیه اشاره کرد و در ارتباط این فراز با نخبگی علمی و معنوی، گفت: امام سجاد در این فراز از خداوند می‌خواهند که ایشان را در زمره کسانی قرار دهند که درخشیده‌اند و این درخشیدگی همان نخبگی علمی و معنوی است.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، اقتصاد مقاومتی را بریدن از غیر خدا و کشورهای بیگانه و متکی شدن به نفس عنوان کرد و گفت: امام سجاد(ع) نیز در این فراز از صحیفه سجادیه از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهد که ایشان را در زمره بندگان خدا قرار داده و از غیر خدا بی‌نیاز کند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه گره زدن نخبگی علم، ایمان و معرفت نخبگی مطلوب امام سجاد(ع) است، تصریح کرد: این امام بزرگوار باورهای خود را از جامعه طلب می‌کند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه امروز دشمنی‌ها جامعه دانشگاهی ما را نشانه گرفته و در اذهان و افکار این جامعه نفوذ کرده، گفت: وظیفه مسؤولان است که عداوت‌ها را از افکار جوانان پاک کرده و استعدادهای آنان را برای نخبگی پرورش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: نخبگان بایستی در خدمت جامعه و مسلمانان بوده و برای عزتمندی کشور تلاش کنند و این مهم ترین رسالت امروز آن ها است.

 

به گزارش رسا، در ادامه این مراسم از 17 دانش ‌آموز مستعد برتر استان تجلیل شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات