۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۳۵۶
آیت الله دری نجف آبادی:

داستان های قرآن سبب افزایش تقوا و ایمان مردم می شود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه داستان های قرآن سبب افزایش تقوا و ایمان مردم می شود، گفت: داستان های قرآن کریم سرنوشت انسان های بزرگ و با عظمت را که برای خداوند متعال قیام کرده اند بیان می کند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، لحظاتی پیش همزمان با بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر سوره مبارکه کهف در مصلای اراک، با بیان اینکه داستان های قرآن سبب افزایش تقوا و ایمان مردم می شود، گفت: داستان های قرآن کریم سرنوشت انسان های بزرگ و با عظمت را که برای خداوند متعال قیام کرده اند بیان می کند.

 

بت پرستی هیچ استدلال و منطقی ندارند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آیات 14 و 15 سوره مبارکه کهف استدلال هایی است که اصحاب کهف در رابطه به توحید و مکتبی که خود برگزیده اند، می آورند، گفت: در این آیات به استدلال های اصحاب کهف در رابطه با تخریب بنیان های فاسدی است که دنیای شرک و سرزمین آلودشان در آن روز به آنها گرفتار شده بود اشاره می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اصحاب کهف بت پرستی را بی منطق ترین حرف دانسته اند، گفت: در آیات سوره کهف اشاره شده است که اصحاب کهف می فرمودند: ما غیر از خدای احد اله دیگری را پرستش نخواهیم کرد و اینها برای شرک و بت پرستی هیچ استدلال و منطقی ندارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در آیات شریفه از سوره مبارکه کهف به داستان اصحاب کهف و غار آنها اشاره شده است، گفت: این غار بنا بر تحقیقات محققان و باستان شناسان می تواند در اردن، با دری به سمت جنوب غربی باشد که مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر کتاب المیزان بیشتر بر روی این غار به عنوان غار اصحاب کهف تأکید دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در این غار هفت قبر که با تعداد اصحاب کهف مطابقت دارد وجود دارد و نوشته هایی نیز در آنجا دیده می شود که از نظر سنوات با سنه زندگی اصحاب کهف نیز مطابقت دارد و یک غار دیگر هم در این کتاب اشاره شده که در ازمیر ترکیه وجود دارد و در آن صدها قبر نیز به چشم می خورد که در آن به سمت شمال است.

 

اصحاب کهف به سبب یکتاپرستی مورد تعقیب حکومت بودند

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اصحاب کهف با تحقیقات به دست آمده حدود 200 سال قبل از اسلام و پیامبر اکرم(ص) می زیسته اند و آنها یکتاپرستی بودند که در سه مرحله مقابله با طاغوت زمان را آغاز کردند، گفت: اصحاب کهف وقتی یکتاپرست شدند و ایمان آوردند اول به صورت مخفیانه و بعد آشکار و با دلیل مردم را به یکتاپرستی دعوت می کردند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در خاطر نشان کرد: اصحاب کهف به سبب یکتاپرستی مورد تعقیب حکومت و شکنجه آنها قرار گرفتند و پس تصمیم به مهاجرت و سکونت در غار کهف را گرفتند و غار کهف را خداوند همچون گهواره برای خواب راحت آنها آماده کرد./842/202/ب2

ارسال نظرات