۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۳۵۹۱۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

وزیر ارشاد اصلاح وضعیت فرهنگی را در اولویت قرار دهد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ولنگاری فرهنگی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار دادند مسأله بسیار مهمی است، در این عرصه با ضایعه مواجه و مسائلی را شاهد هستیم که به هیچ وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست؛ باید این درد ها را درمان و آن ها را از پیکر نظام دور کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب نسبت به ولنگاری فرهنگی، رویکرد وزارت ارشاد در حمایت از هنر فاخر و هنرمندان ارزشی را مورد بررسی قرار داد.

 

وی افزود: مسأله هنر در اسلام یک جایگاه ارزشمند و والا دارد، هنر در زوایای گوناگون باید تقویت و حمایت شود و هنرمندان می توانند در تبیین نظام جمهوری اسلامی، ارزش ها و دستاوردهای آن و همچنین مظلومیت های کشور بسیار نقش آفرین باشند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که هنرمندان می توانند در جذب کردن دل ها، جلب افکار عمومی و در پاسخگویی و رفع بسیار از شبهات در عرصه های مختلف مؤثر باشند، اظهار داشت: این هنرمندان می توانند مروج ارزش های اسلامی در جامعه باشند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک چهره هنری که به لطف پروردگار در عرصه های گوناگون هنر برجسته هستند، ظرفیت های فراوان هنر در کشور را می دانند و همچنین نسبت به جایگاه نازل و نقش آفرینی کم هنرمندان و هنر آگاهی دارند از این رو طبیعی است که مطالبه داشته باشند که چرا از این ظرفیت عظیم برای رساندن پیام اسلام و انقلاب به خوبی استفاده نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که عرصه تجلیل و تکریم از هنرمندان ارزشی باید فراهم شود، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند گاهی یک نفر که اصلا نسبت به نظام و اسلام اعتقادی ندارد تجلیل می شود اما هنرمندانی که در عرصه دفاع از ارزش ها ونظام واقعا هنرمندی می کنند مورد غفلت هستند.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه هنرمندانی هستند که هنرمندانه در حال نقش آفرینی هستند اما تمجید درستی از آنها صورت نمی گیرد، هنر عرصه وسیع و دامنه داری است که نظام جمهوری اسلامی باید از این ظرفیت استفاده کند؛ مسؤولان نسبت به این موضوع باید توجه داشته باشند.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد خوشبختانه امکاناتی در اختیار دارد که بر همین اساس وظایفی دارد، وزارت ارشاد باید به معنای واقعی مروج فرهنگ اسلامی و ارزش های اسلامی است؛ یکی از راه هایی که در این جهت اثرگذار به شمار می رود  حمایت از هنرمندانی است که در این عرصه می توانند نقش آفرین باشند.

 

وی با اشاره به عملکرد سه ساله وزارت ارشاد دولت یازدهم اضافه کرد: آقای جنتی چهره ای به شمار می رود که سابقه اش در انقلاب کم نیست، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد فرزند یک چهره بسیار ارزشمند و خوش سابقه هستند؛ حق این است که تعصب، جوش و خروش و انقلابی بودن تمام عیاری که پدر بزرگوار ایشان دارند پسر نیز الگو بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که وزیر ارشاد چهره ای پرسابقه در انقلاب و نظام است، گفت: انتظار از آقای جنتی خیلی زیاد است، آنچه که باید در طراز انقلاب اسلامی و نظام باشد و فرهنگ رسا و بلند نظام جمهوری اسلامی را در منظر جهانیان قرار دهد کار بسیاری می طلبد.

 

وی افزود: درست است که همه بار بر دوش وزارت ارشاد است و نهادهای فرهنگی همه باید به صورت جدی فعال شوند اما یکی از متولیان جلودار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد است که امکانات بیت المال در اختیار آن ها است؛ امیدواریم که وزیر فرهنگ به صورت جدی و مؤثر ورود پیدا کرده و وضعیت کنونی را اصلاح کند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ولنگاری فرهنگی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار دادند مسأله بسیار مهمی است، در این عرصه با ضایعه مواجه و مسائلی را شاهد هستیم که به هیچ وجه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست؛ باید این درد ها را درمان و آن ها را از پیکر نظام دور کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات