۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۳۵۹۷۹
امام جمعه موقت كاشان:

عمل صالح باید همراه با اخلاص باشد

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر اينكه عمل صالح بايد همراه با اخلاص باشد، گفت: دريافت پاداش در قبال انجام كار خير فقط با قصد قربه الي الله امكان پذير است در غير اين صورت پذيرفته نيست.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار شنبه شب در محفل انس با قرآن، يادبود امام راحل و شهداي پايگاه ملامحسن فيض كاشاني در مسجد آيت الله رضوي(ره) شهرستان كاشان، گفت: عمل صالح بر اساس چهار مؤلفه اعتقادات صحيح، علم و ضوابط شرعي، اخلاص و استمرار است.

 

وي كارهاي خدا را براساس علم و حكمت دانست، افزود: خداوند دوست دارد كارهاي بندگانش مانند خودش براساس علم و حكمت باشند و كارهاي صالح آنها استمرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار با تأكيد براينكه به هر عمل صالحي، عمل صالح گفته نمي شود، گفت: عمل صالح بايد براساس اعتقادات صحيح، علم و ضوابط شرعي، اخلاص و پيوستگي داشته باشد.

 

امام جمعه موقت كاشان، انبيای الهي را هدايت كننده و الگوي مردم دانست و بيان داشت: آنچه را كه مردم  را مي تواند هدايت كند و نقش موثري در هدايت مردم داشته باشد، عمل هادي و عمل صالح است و در سوره حمد قرآن نيز از صالحان به عنوان انعمت عليهم نام برده است.

 

به گفته وي، انسان هاي صالح كساني هستند كه خداوند در نماز نيز از آنها تمجيد كرده است و هر روز پنج بار از آنها در نماز ياد مي شود كه اين كار، هم تجليل از صالحان و هم نقشه راه است.

 

امام جمعه موقت كاشان در ادامه عمل صالح را داراي ويژگي هاي متعددي دانست و با اشاره به اينكه هر كار خوبي عمل صالح نيست، تصريح كرد: عمل صالح داراي شرايطي از جمله اعتقادات صحيح است و خداوند نيز در اين باره مي فرمايد، انسان صالح كسي است كه پشتوانه عمل صالح او اعتقادات صحيح باشد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، ادامه داد: خداوند براي انجام عمل صالح غير مسلمانان و كافران در دنيا، اجر و پاداش قرارداده است، اما انجام صالح آنها در آخرت برايشان كاربرد ندارد.

 

وي افزود: هر عمل خير و صالحي داراي اجر و پاداش در دنيا است اما اين اجر و پاداش عمل خير و صالح در آخرت شامل همه افراد نمي شود چرا كه داراي شرايطي است كه هركس داراي اين شرايط باشد، اجر و پاداش خداوند نيز شامل او خواهد شد.

 

به گفته وي، افرادي كه در آخرت شرايط دريافت پاداش دارند كساني هستند كه داراي اعتقادات صحيح هستند و اين پاداش شامل افرادي كه منكر ولايت اميرمومنان(ع) هستند نمي شود و در مقابل عمل صالحي كه در دنيا انجام داده اند، پاداش آن را نيز دنيا دريافت مي‌كنند.

 

امام جمعه موقت كاشان در ادامه انجام عمل صالح مبتني بر علم و آگاهي و در حد و مرز شرعي را مثبت دانست و افزود: انجام هركاري كه مبتني بر علم و آگاهي نباشد موجب خسارت هاي جبران ناپذيري خواهد شد كه ضرر و زيان آن بيشتر از منفعت آن خواهد بود.

 

وي با تأكيد بر اينكه عمل صالح بايد همراه با اخلاص باشد، گفت: دريافت پاداش در قبال انجام كار خير فقط با قصد قربه الي الله امكان پذير است در غير اين صورت پذيرفته نيست.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه كار خير و عمل صالح بايد استمرار داشته باشد، ياد آور شد: صالحين افرادي هستند كه عمل صالح آنها استمرار داشته باشد و عمل صالح آنها پيوستگي داشته باشد./202/1307/ب1

ارسال نظرات