۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۳۶۰۸۹
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

ریشه بسیاری از مشکلات بی‌‌توجهی به نهج‌البلاغه است

حجت الاسلام کلباسی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را بی‌توجهی به نهج‌البلاغه عنوان کرد و گفت: کتاب نهج‌البلاغه را از دوران دبستان به فرزندانمان معرفی کنیم تا با افکار و اندیشه‌های امام علی(ع) آشنا شوند.
حجت الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه

حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت،در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که در زمینه آشنایی با سخنان و معارف اهل بیت(ع) به ویژه در مواجهه با کلمات امیرمؤمنان(ع) مشکلات زیادی وجود دارد، ابراز کرد: این مشکلات ریشه های مختلفی دارد از جمله اینکه چرا نهج البلاغه که گزیده ای از کلمات امام علی(ع) است در فرهنگ جامعه ما جایگاه خودش را ندارد.

 

وی ادامه داد: این مشکل تنها به نهج البلاغه اختصاص ندارد و قرآن هم تا حد زیادی همین طور است، آنچه که از قرآن مطرح است قرائت، ترتیل و تجوید است که اینها مقدمه فهم قرآن است و فهم مقدمه عمل است که باید روی این موارد کار شود.

 

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه فاصله ما با امیرمؤمنان(ع) زیاد است، تصریح کرد: ادعای ولایت و محبت داشتن و نام حضرت را بر زبان بردن مقدمه کار است و بایستی دیده شود که آن مرام، اندیشه، دستورات و آن نظام عملی در کلام حضرت چیست.

 

معرفی کتاب نهج‌البلاغه از دوران دبستان

وی با اشاره به اینکه جدیت لازم در فرهنگ عمومی کشور در این امور نیست، بیان کرد: برای فراگیری زبان های بیگانه که اولویتی هم ندارد هزینه های بسیار می شود در حالی که یادگیری نهج البلاغه اولویت دارد به آن بی توجهی می شود که این باعث می شود ما در زندگی خود با بسیاری از مشکلات روبه رو شویم.

 

حجت الاسلام کلباسی اضافه کرد: اگر از بسیاری از افراد سوال شود که آیا می دانند که نهج البلاغه دارای چند نامه، خطبه یا کلمات قصار است قطعا با جواب منفی روبه رو خواهیم شد.

 

وی تصریح کرد: مرحله اول این ادعا که ما شیعه، تابع و علاقه مند به امام علی(ع) هستیم این است که در ابتدا ببینیم اندیشه آن حضرت در عرصه های مختلف چیست.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: برای آشنایی با اندیشه ها و راهکارهای آن حضرت باید از زمان دبستان فرزندان را با این موارد آشنا کرد و کتاب نهج البلاغه را به آنها معرفی کرد و این روند تا دانشگاه ادامه پیدا کند.

 

حجت الاسلام کلباسی با اظهار تاسف در پایان گفت: در این زمینه کم کاری و کم توجهی بسیار شده است، امیدواریم که خداوند توفیق دهد که مسؤولان فرهنگی این نقیصه را جبران کنند./875/ت302/ی

ارسال نظرات