۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۳۶۱۰۶
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه شمال غرب:

توکل به خداوند متعال عامل توفیقات الهی است

حجت الاسلام ولائی گفت: با توكّل به خدای بزرگ و حسن ظن به وعده‌ الهی، بایستی راه را انتخاب كرد و با نگاه صحیح، عاقلانه، مدبرانه پیش رفت، آن‌وقت خدای متعال هم به این‌چنین كاری بركت داده و توفیقات الهی شامل حال همه خواهد شد.
توکل برخدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ابوالفضل ولائی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه شمال غرب عصر امروز در جمع روحانیان و کارکنان سپاه ولایت تبریز، گفت: با نگاه به تاریخ بشریت همه مصیبت‌ها و مشکلاتی که بر سر انسان‌ها آمده، از شناخت نادرست و سطحی از خالق هستی خداوند متعال بوده است.

 

وی با اشاره به‌ مراتب توحید و شناخت الهی در منظر حضرت علی(ع)، افزود: توحید و مراتب شناخت خداوند متعال در افراد مختلف است که از توحید منافقانه آغاز و در توحید خالص به‌ حد اعلای خود می‌رسد و آنجاست که امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید اگر همه پرده‌های عالم کنار رود به‌ یقین من اضافه نخواهد شد.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه شمال غرب با بیان اینکه عدم شناخت صحیح از خداوند متعال انسان را در مسیر و اظهار نظر اشتباه قرار می‌دهد، ادامه داد: این امر به حدی قابل‌ توجه است که وقتی فرد شناخت درست از آفریننده خود ندارد عملکرد و کارهای اشتباه خود را نیز از ناحیه خدا می‌داند و بر سر باری‌تعالی می‌اندازد.

 

وی با بیان اینکه انسان مؤمن نسبت به خداوند متعال حسن ظن دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اشتباه در بعد توحید این مطلب است که خدا را آن‌گونه که باید باشد، نمی‌خواهیم بلکه آن‌گونه که دلمان می‌خواهد و انتظارات را برآورده می‌کند می‌پسندیم و وقتی هم دچار مشکل می‌شویم همه‌ چیز را از ناحیه خدا می‌بینیم.

 

حجت‌الاسلام ولایی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان باید از این فرصت‌های اندک نیز بهره‌مند شد، بیان کرد: باید از خدا در این روزهای نورانی بخواهیم ما را آن‌گونه که می‌خواهد و مقدرمان است هدایت کند و پرورش دهد، در این حال توکل بنده به خداوند متعال در امور حیات و زندگانی خود بیشتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خداوند در میان بندگان مؤمنش آن‌هایی را که به او خوش‌بین هستند بیشتر دوست دارد، افزود: البته این موضوع به این معنا نیست که انسان فقط با خوش‌بینی به خداوند و بدون عمل و دوری از گناهان بخواهد به کمال ایمان برسد بلکه انسان همیشه باید وقتی‌ که به اعمال خود نگاه می‌کند در مقابل خداوند احساس شرمندگی کند.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه شمال غرب با تأکید بر اینکه در روایات دینی ما به‌ صورت گسترده به خوش‌بینی به خداوند توصیه‌ شده و حتی بعضی از روایات خوش‌بینی بدون پایه و اساس به خداوند را نیز خوب می‌دانند، تصریح کرد: این موضوع به این دلیل است که خوش‌بینی به خداوند زندگی انسان را سرشار از نشاط و آرامش می‌کند و اگر ما آيات قرآن را بررسی کنیم می‌بینیم که صفت‌های امید و رحمت خداوند بیش از خوف‌ و رجا است.

 

وی حسن ظن به خدای متعال و وعده‌های الهی را عامل توفیقات الهی دانست و ابراز داشت: با توكّل به خدای بزرگ و با حسن ظن به وعده‌ی الهی، بایستی راه را انتخاب كرد، با نگاه صحیح، عاقلانه و مدبّرانه پیش رفت، آن‌ وقت خدای متعال هم به این‌ چنین كاری بركت خواهد داد و توفیقات الهی شامل حال همه خواهد شد./854/203/ب2

ارسال نظرات