۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۳۶۱۶۴
امام جمعه موقت كاشان:

شيعه و سني به مهدويت اعتقاد دارند

امام جمعه موقت كاشان، با اشاره به اينكه بحث مهدويت را هم شيعه و هم اهل تسنن اعتقاد دارند، گفت: هم شيعه و هم اهل تسنن اعتقاد دارند امام زمان(ع) از فرزندان پيامبراكرم و از فرزندان امام حسين است كه جهان را پر از عدل و داد مي كند.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا كاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار يكشنبه شب در محفل انس با قرآن، يادبود امام راحل و شهداي پايگاه ملامحسن فيض كاشاني در مسجد آيت الله رضوي(ره) شهرستان كاشان گفت: يكي از اعتقادات شيعه در مورد بحث طول عمر و حيات امام زمان(عج) است اما اهل تسنن به زنده بودن حال حاضر امام زمان اعتقاد ندارد و معتقد است امام زمان هنوز متولد نشده است و درآينده به دنيا خواهد آمد.

 

وي يادآور شد: اهل تسنن اعتقاد به زندگي يكهزار و 200 ساله امام زمان(عج) ندارد در حاليكه نوح پيامبر 2 هزار و 500 سال عمر داشت و 950 سال پيامبري كرد و خداوند مي فرمايد، وقتي ما حضرت نوح را براي پيامبري فرستادم از زمان مبعوث تا آخر عمرش 950 سال پيامبري كرد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: پيامبر اكرم 40 سال از عمر 63 ساله خود را پيامبر نبود و تنها 23 سال پيامبر بود، حضرت نوح نيز در حالي كه يكهزار و 550 سال عمر داشت به پيامبري مبعوث شد و 950 سال پيامبري كرد و در سن 2 هزار و 500 سالگي از دنيا رفت و اين ها همه مصداق هاي عمر طولاني است.

 

وي با اشاره به اينكه قدرت خدا بي نهايت است، افزود: خداوند شكست ناپذيراست و هيچ قانون و قدرتي نمي تواند در برابر خدا عرض اندام كند، از اين رو خداوند بر هر كاري قادر است كه نمونه ها در قرآن بيان كرده است و حجت را بر همه تمام كرده است.

 

به گفته وي، خداوند در قرآن حجت را بر سه گروه منكران معاد، منكران زنده بودن امام زمان و منكران رجعت در هنگام ظهور امام زمان تمام كرده است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار با تأكيد بر اينكه خداوند هم سبب ساز است و هم سبب سوز است، گفت: هر چيزي كه سبب ديگري نيست خداوند او را سبب قرار مي دهد و سببيت را از چيزي مي گيرد.

 

به گفته وي، شيعه اعتقادي دارد كه در زمان ظهور امام زمان مسأله بنام رجعت خواهد بود، از اين رو امام صادق مي فرمايد، هركس رجعت را قبول نداشته باشد از ما نيست.

 

امام جمعه موقت كاشان، گفت: شيعه معتقد است هنگام  ظهور حضرت عده اي انسان هاي صالح و عده اي انسان هاي گناهكار به اين جهان برخواهند گشت تا صالحان بازهم كار خير انجام دهند و بر اعمال صالح آنها افزوده و امام زمان(عج) را ياري كنند و به مقاماتي برسند كه تا قبل از آن  با وجود شايستگي به اين مقامات معنوي نرسيده بودند.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: عده اي انسان هاي گناهكار را نيز به اين جهان برمي گردند تا سران كفر خوار و ذليل شوند و عزت و قدرت دولت حق را ببينند.

 

به گفته وي، بحث رجعت در اين جهان مكرر اتفاق افتاده است اما برخي مي گويند رجعت در قيامت است و دردنيا رجعتي وجود ندارد.

 

امام جمعه موقت كاشان خاطرنشان كرد: خداوند در بحث رجعت در اين دنيا اصحاب كهف را 309 در خواب نگه داشت و بار ديدار بيدارشان كرد و يا در بيت المقدس هزاران نفر را ميراند اما بعد زنده كرد، بنابراين اگر معاد مربوط به قيامت است پس چرا رجعت در اين دنيا اتفاق افتاده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات