۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۶۱۹۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل:

۳۰ گفتمان دینی در زابل برگزار شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز، 30 گفتمان دینی با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی روز از جمله سبک زندگی، انقلابی‌گری و اقتصاد مقاومتی در زابل برگزار شد.
عارفی

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در گفتمان‌های دینی با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی از حضور اساتید حوزه‌های علمیه استان و به ویژه روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم که در ماه مبارک رمضان به مناطق محروم سیستان اعزام شدند، بهره بردیم.

 

وی بیان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که بر دوش ادارات تبلیغات اسلامی می‌باشد، چراکه راهکاری برای ارتقای سطح آگاهی، معرفت و بصیرت اقشار مختلف جامعه هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل افزود: رفع شبهات دینی، بیان احکام از جمله احکام ویژه روزه‌داری، سخنرانی درباره مناسبت‌های موجود در ماه رمضان مانند ولادت امام حسن(ع) و وفات حضرت خدیجه(س) و همچنین بیان مسائل روز از جمله اهمیت اقتصاد مقاومتی و چگونگی حفظ روحیه انقلابی‌گری از موضوعاتی است که طی این گفتمان‌ها مطرح شد.

 

وی اظهار کرد: گفتمان‌های دینی می‌تواند بر اساس نیازسنجی‌ها، ویژه گروه‌های مختلف برگزار شود؛ به عنوان مثال در مدارس می‌توان جلساتی با موضوع حجاب و عفاف، آسیب‌های فضای مجازی و احترام به والدین برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام عارفی عنوان کرد: نشست‌های تفسیری قرآن کریم با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی اعزامی از شهرستان قم نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که با هدف معرفت‌افزایی در جامعه طی ماه رمضان برگزار شد./303/831/ب1

ارسال نظرات