انسان تقواپیشه مشکلات زندگی را گامی در جهت دستیابی به قرب الهی می داند
![حجت الاسلام محمد قاسم احمدی](/Original/1395/03/11/IMG13093240.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدقاسم احمدی رییس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه ظهر امروز در مسجد دانشکده علوم قرآنی، ابراز داشت: آرامش انقلابی بر اثر عبادت و بندگی و تهجد و استغفار به وجود می آید.
رییس دانشکده علوم قرآنی تصریح کرد: انسانی که اطاعت خدا را بجای آورده و به مقام قرب الهی نزدیک می شود سوار بر توسن راهوار عترت و امامت از مرزهای غفران عبور کرده و بر سر خوان الهی نشسته و از رحمان الهی سیراب می شود.
وی ادامه داد: اگر آلودگی های درونی که بر اثر گناهان به وجود آمده و زنگارهای قلب خود را بزداییم به طهارت باطنی و سبکی روح دست یافته ایم و می توانیم به برق جنبش عشق به تقوا و بینش الهی دست یابیم.
حجت الاسلام احمدی یادآور شد: سبک و سیاق ماه مبارک رمضان متفاوت است و بندگی بندگان در این ماه متفاوت تر از ماه های دیگر است، رمضان ماه مغفرت بندگان بوده و انسان ها را در حلقه ولایت انبیای الهی قرار می دهد و آن ها را از بشارت رسول خدا (ص) بهره مند می کند.
رییس دانشکده علوم قرآنی اظهار داشت: مقربان به درگاه خدا دیگر برای کسب پاداش، خدا را عبادت نمی کنند و مانند عاشقان سوخته جان، معنای عبادت را درک کرده و عبادات آن ها را به بهترین سمت هدایت می کند.
وی بیان داشت: عشق در روزهای آخر رمضان به کمال می رسد و آن گاه خداوند عاشق انسان پروا پیشه می شود، انسان عاشق به دنبال حساب و کتاب نبوده و تنها به دنبال قرب الهی و سیراب شدن از معنویات است.
حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: خالق جهان هستی در ماه رمضان از بندگان دعوت می کند که به سویش جذب شویم و در این صورت ما را در تمام زمینه ها حمایت می کند و آرامش خود را به ما عطا می کند.
رییس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تأکید کرد: عبادت و بندگی خدا نشانه آرامش است و انسان باید طوری خود را در آغوش خدا احساس کند که دغدغه مشکلات را نداشته باشد، افراد آرام فرشته خو و مهربان هستند.
وی بیان داشت: انسان پرواپیشه و خدا ترس با نگاهی به مشکلات در می یابد که مشکلات زندگی گامی در جهت تقرب به خداوند متعال است، اعتقاد و باور درونی به خدا موجب آرامش درونی خواهد شد.
حجت الاسلام احمدی در پایان گفت: اگر بنده خود را در پناه خدا بداند و احساس کند که خدا مدافع و حامی او است به سکون و آرامش دست یافته و دست به دامن عوامل دیگر برای کسب آرامش نمی شود و مسائل دنیوی را اسباب و وسیله برای دستیابی به تقرب الهی می بیند./857/202/ب2