۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۳۶۶۵۰
آیت الله جوادی ‌آملی در دیدار وزیر نفت:

ثروت کشور باید مانند خون در بین همه مردم در گردش باشد

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی به لزوم گردش سرمایه های مادی در بین همه افراد جامعه اشاره کرد و گفت: اسلام گفته سرمايه مملكت، خون مملكت است لذا بايد در بین تمام مردم دور بزند. پس لازم است که ثروت کشور در كلّ مملكت و در بین همه مردم در گردش باشد.
آیت الله جوادی ‌آملی در دیدار وزیر نفت

به گزارش خبرگزاری رسا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار اظهار داشت: ما يك اعتقادي داريم و يك اقتصادي؛ بر اساس تفكّر باطل كمونيستي اقتصاد، اصل است حالا چه اعتقاد باشد يا نباشد، اما در منطق دين اين است كه اصل، اعتقاد است و اقتصاد در كنار اعتقاد تعریف می شود.

 

وی ادامه داد: سرّش آن است كه اين دو مكتب از هم كاملاً جداست؛ کمونیست ها مي‌گويند پايان زندگي مرگ است و پوسيدن، اما دين مي‌گويد پايان زندگي از پوست به در آمدن است نه پوسيدن و ما يك ابدي در پيش داريم که پايان ندارد، اين دو جهان‌بيني دو تفكّر سياسي را هم به همراه دارد، بنابراين ما بايد اعتقاد را حفظ كنيم تا اقتصاد به دنبال آن بيايد.

 

مفسر برجسته قرآن کریم به لزوم گردش سرمایه های مادی در بین همه افراد جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اعتقاد ما به ما مي‌گويد وقتی اين نظام را خداي سبحان آفريد، سرمايه‌هاي فراواني در اختیار انسان قرار داد، اين ثروت نه بر اساس سوسيال شرق بايد توزيع شود، نه بر اساس كاپيتال غرب؛ چراکه بر اساس نظام سوسيال باطل كمونيستي و بر اساس نظام باطل كاپيتال، اين ثروت كه در مملكت هست در يك منحني خاصي دور مي‌زند؛ یعنی يا دست دولت‌هاست و دولت‌سالاري است يا دست سرمايه‌داران است و سرمايه‌سالاري است، اما اسلام آمده گفته سرمايه مملكت، خون مملكت است لذا بايد در بین تمام مردم دور بزند. پس لازم است که ثروت کشور در كلّ مملكت و در بین همه مردم در گردش باشد.

 

وی به تعبیر فقیر در فرهنگ قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن مي‌گويد ملتي كه جيبش خالي است، فقير است؛ فقير نه يعني گدا، فقير يعني كسي كه ستون فقراتش شكسته است. بنابراين مردم باید حداقل این احساس را داشته باشند كه جيبشان پر است نه به معناي سرمايه‌داري و ثروت‌اندوزي، بلکه به این معنا که آبرويشان محفوظ باشد، اكثريت مردم همين را مي‌خواهند، مي‌خواهند اگر كسي ازدواج كند بتواند امكانات اوليه زندگی را داشته باشد.

 

وی با تاکید بر پرورش نیروی انسانی خبره و متخصص خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهيم نفت و گاز کشور به فراورده های ارزشمند تبديل کنیم شود و چند برابر شود، نيروي انساني مي‌خواهيم لذا نبايد نفرات برتر علمی کشور را به راحتی از دست بدهیم چرا که این افراد سرمايه‌هاي اصلي مملكت هستند./1323/د102/ج1

ارسال نظرات