۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۶۸۲۳
امام جمعه عجب شیر:

کشف حجاب آغازی برای تباهی جامعه است

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که کشف حجاب آغازی برای تباهی جامعه است، گفت: آنان‌که که ادعا می کنند حجاب مانع پیشرفت زن است؛ قطعا با بدحجابی خود نیز به جایی نرسیده‌اند.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به 21 تیر روز حجاب و عفاف، اظهار داشت: این روز یادآور جنایت خونین رضاخان در 21 تیر سال 1314 در مسجد گوهرشاد است؛ حادثه‌ای که مردم برای اعتقاد و شرف خود مقابل استبداد ایستادند.


وی با تأکید بر این‌که رضاخان تمدن و پیشرفت را با کشف حجاب دنبال می‌کرد، خاطرنشان کرد: در آن حادثه عده زیادی از مردم شهید شدند ولی ماهیت ضد دینی رضاخان که در اوایل حکومتش تظاهر به دینداری می‌کرد، برای مردم آشکار شد و طبل رسوایی هواداران غربی او که دم از مردم می‌زدند، به صدا درآمد.


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که کشف حجاب آغازی برای تباهی جامعه است، افزود: آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران به دنبال ترویج فساد، فرهنگ منحط غربی، هرزگی، برهنگی و لاابالی گری به ضرب شمشیر، اسلحه، زور و جنایت بودند و این واقعه دردناک در ترکیه انجام شد ولی در ایران به سرانجام نرسید.


امام جمعه عجب‌شیر با بیان این‌که عده زیادی از زنان و دختران ایران زیربار طرح کشف حجاب رضاخان نرفتند و حتی در مدارس و مراکز آموزش عالی شرکت نکردند، ادامه داد: زنان ایرانی ماه‌ها در خانه‌های خود ماندند، اما حاضر نشدند به نقشه‌های استعمار تن دهند و در نهایت توانستند حجاب خود را حفظ کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که کشف حجاب از سوی رضاخان، توطئه شوم تاریخی استکبار جهانی برای از بین بردن شئون اسلامی در ایران بود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه های دشمن از تحمیل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی؛ ترویج فساد و بی‌حجابی در جامعه است، البته بانوان ایران امروز نیز تن به نقشه‌های استکبار جهانی نمی‌دهند.


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که بانوان پاکدامن ایرانی همواره از حجاب دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دشمن به مقاصد شوم خود دست پیدا کند، افزود: برخورد با معضل بدحجابی در جامعه هم بایستی به صورت سلبی و هم ایجابی پیگیری شود؛ از سوی دیگر دولت باید برخورد با بد حجابی را از کارمندان خود شروع کند تا این فرهنگ در سطح جامعه الگو شود.


امام جمعه عجب‌شیر با بیان این‌که عده‌ای با هدف دهن‌کجی به اعتقادات اصیل دینی و ایرانی ملت ایران؛ اقدام به ترویج فساد، بدحجابی و لاابالی‌گری می کنند، گفت: حجاب نماد عفت، پاکدامنی و تدین بانوان جامعه است؛ آنان‌که که ادعا می کنند حجاب مانع پیشرفت زن است؛ قطعا با بدحجابی خود نیز به جایی نرسیده‌اند./302/935/ب1

ارسال نظرات