۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۹۹۸
استاد حوزه علمیه بابل:

مسؤولان نظارت بیشتری بر حریم عفت عمومی جامعه داشته باشند

استاد حوزه علمیه بابل افزایش بی بند و باری های اخلاقی را خطرناک دانست و گفت: مسؤولان در جامعه اسلامی و دینی توجه بیشتری بر نظارت بر حریم عفت عمومی جامعه داشته باشند.
سید هادی قائمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید هادی قائمی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع طلاب و نیروهای ارزشی شهرستان با بیان اهمیت حجاب از دیدگاه اسلام، گفت: خداوند در قرآن بر موضوع عفاف و حجاب با دید بسیار دقیق به زنان و مردان برای رعایت حریم عفت تأکید کرده است.

 

وی با اشاره به آیاتی از سوره نور درباره رعایت حجاب و عفاف هم در ظاهر و هم در نگاه، افزود: مراقبت از چشم برای ندیدن نامحرم، نیز پوشاندن خود از نامحرمان در حقیقت حفظ امانت الهی است.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل به تأکید اسلام برای رعایت حجاب برای بانوان پرداخت و خاطرنشان کرد: زن در حقیقت آینه جمال و جلال الهی است و باید با عملکرد خود در راه تعالی اخلاق و معرفت، به این آینه جلا ببخشد.

 

وی مراقبت از چشم را نخستین سفارش اسلام در مسأله عفاف و حجاب عنوان کرد و اظهار داشت: انسان با مراقبت از چشم در برابر نامحرمان و آن چیزی که خداوند آن را حرام بیان کرده است به درجه وارستگی می رسد.

 

حجت الاسلام قائمی با تشریح غض بصر، تأکید کرد: انسان مؤمن با بستن دیدگان خود بر روی صحنه های حرام، به درجات متعالی عفاف و سلوک معنوی دست پیدا می کند.

 

استاد حوزه علمیه با انتقاد از حضور بانوان در مسابقات ورزشی، گفت: متأسفانه به تدریج حضور بانوان در ورزشگاه ها و مسابقات آقایان به امری عادی تبدیل می شود که نمونه اخیر آن را در مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران شاهد بودیم.

 

وی افزود: متأسفانه مصائب از ولنگاری های اخلاقی و عدم رعایت حریم زن و مرد در جامعه ما کم بود که الان شاهد حضور زنان حتی بانوان محجبه چادری در مسابقات ورزشی آقایان در ماه مبارک رمضان هستیم.

 

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه فساد اخلاقی و بی بندو باری ها ناشی از رعایت حریم عفت عمومی در جامعه است، تصریح کرد: کلاس های مختلط در دانشگاه ها و اردوهای مختلط دانشجویی و فضای بدون حریم نتیجه ای اسفناک برای آینده جامعه ما خواهد داشت که کمترین آن از هم گسستن خانواده ها است.

 

وی افزایش بی بند و باری های اخلاقی را خطرناک عنوان کرد و ادامه داد: مسؤولان در جامعه اسلامی و دینی توجه بیشتری بر نظارت بر حریم عفت عمومی جامعه داشته باشند و هرگونه کوتاهی در این زمینه غیر قابل پذیرش است./1313/202/ب2

ارسال نظرات