۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۳۷۶۱۸
آیت الله مجتهد شبستری:

پیشرفت در گرو سلامت روحی و روانی آحاد جامعه است

امام جمعه تبریز گفت: جامعه‌ای که از سلامت جسمی و روانی برخوردار نباشد،‌ به‌طور حتم آن جامعه نه‌تنها پیشرفتی نخواهد داشت، بلکه در برخی موارد عقب خواهد ماند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار کارکنان اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: تأمین اجتماعی و مسأله بیمه از موضوعات مهم کشورهای مترقی جهان است.

 

وی بابیان اینکه مسأله بیمه تأمین اجتماعی و بیمه یک امر منطقی، شرعی و عقلی است، تأکید کرد: ضرورت دارد آحاد مردم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته و از مزایای آن بهره‌مند شوند، بیمه تأمین اجتماعی یکی از قوانین مترقی و ارزشمند قانون اساسی کشور اسلامی ایران بوده و در اسلام نیز مورد تایید قرارگرفته است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بابیان این مطلب که بیمه یک قرارداد عقلایی است که مبنای شرعی دارد، افزود: هستند کسانی که به بهانه این‌که بیمه امری غیرشرعی است، از خدمات و مزایای آن استفاده نمی‌کنند اما باید توجه کنند که مسأله بیمه امری عقلی است که اسلام آن را تائید کرده.

 

وی در تشریح جنبه عقلایی بیمه و خدمات تأمین اجتماعی، گفت: بسیاری از افراد در مواقع ضروری که مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف می‌شوند اگر از بیمه استفاده کنند خدمات و تسهیلات بیمه شامل وی شده و به رنج و زحمت نمی‌افتد و هر مسأله ای که عقلایی باشد اسلام بر آن مهر تایید می‌زند.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی،‌ مرکز خدمت به مردم است، افزود: خدمت به خلق خدا ازجمله مسائلی است که مورد تأکید دین اسلام است و دارای اجر و پاداش بسیاری است، مسؤولان و کارکنان تأمین اجتماعی مصداق خدمت گزاران به مردم هستند که اجر بالائی را به دست خواهند آورد.

 

وی با تقدیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی در رفع مشکلات اجتماعی مردم، بیان کرد: خدمت به مردم انقلابی و متعهد ایران در راستای تحقق عدالت اجتماعی و اهداف حکومت علوی وظیفه همگانی است و خوشبختانه با توجه به ارتقای آگاهی و مطالبه مردمی، چتر حمایتی تأمین اجتماعی در حال گسترش است.

 

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر نقش سلامت جسم و روان در پیشرفت جامعه،‌ ابراز داشت: جامعه‌ای که از سلامت جسمی و روانی برخوردار نباشد،‌ به‌طور حتم آن جامعه نه‌تنها پیشرفتی نخواهد داشت، بلکه در برخی موارد عقب خواهد ماند، از این رو وجود ابزارهایی برای تأمین سلامت ضروری است.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام بیشتر از جوامع غربی بر تأمین سلامت و امنیت روح و روان تأکید داشته،‌ با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که مصیبت خطرناک‌تر از مرض جسم، مرض روان و روح است، گفت: در کاهش و یا از بین بردن این مصیبت‌ها و امراض، دین اسلام دارای برنامه‌هایی ازجمله یتیم‌نوازی، انفاق و رسیدگی به محرومان است.

 

امام‌جمعه تبریز،‌ خدمات ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی را قابل‌ تقدیر دانسته و ملت ایران را مردمی آگاه و آشنا به وظایف یاد و تأکید کرد: خدمت به مردم شهیدپرور، انقلابی و متعهد، در راستای تحقق عدالت اجتماعی و اهداف حکومت علوی وظیفه همگانی است./202/854/ب1

ارسال نظرات