۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۸۰۹
استاد حوزه علمیه بابل:

بی حجابی و ابتذال فرهنگی موجب سقوط جامعه می شود

استاد حوزه علمیه بابل نامگذاری روزی به نام عفاف و حجاب را در راستای ارزش گذاری به این واجب الهی دانست و گفت: بی حجابی و ابتذال فرهنگی موجب سقوط جامعه و سست شدن پایه های بنیان های مهمی مانند کانون خانواده می شود.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع ایثارگران و خانواده های شهدای امیرکلا با اشاره به نگاه اسلام برای فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: خداوند متعال در آیات شریفه قرآن به صراحت و تأکید بر رعایت عفاف و حجاب برای مسلمانان تأکید کرده است.

 

وی افزود: هم زن و هم مرد باید عفت را رعایت کنند کما اینکه در قرآن عفت چشم مردان قبل از دستور به حجاب زنان آمده است.

 

امام جمعه امیرکلا بر لزوم تبیین فرهنگ حجاب در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: فعالان عرصه تبلیغ دینی و فرهنگ اسلامی با جدیت به مقابله با شبهه آفرینی فکری دشمنان علیه فرهنگ عفاف و حجاب برخیزند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه وضعیت حجاب در جامعه ما نگران کننده است و بسیاری از افراد دلسوز و متدین از این وضعیت گلایه دارند.

 

حجت الاسلام بابایی بر لزوم کار علمی در حوزه حجاب در جامعه اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: خوب است که در دو حوزه روانشناسی و جامعه شناسی مسأله بی حجابی و بدحجابی برخی  از افراد از لحاظ علمی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی افزود: رفع معضل بدحجابی برخی از بانوان در جامعه ما نیازمند ترویج فرهنگ اسلامی در کنار اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی همه آحاد جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه نامگذاری روزی به نام عفاف و حجاب را در راستای ارزش گذاری به این واجب الهی عنوان کرد و گفت: بی حجابی و ابتذال فرهنگی موجب سقوط جامعه می شود و پایه های بنیان های مهمی مانند کانون خانواده ها را متلاشی می سازد.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از گردشگران در محیط های تفریحی مسائل شرعی را رعایت نمی کنند و طبیعتی که باید ذکر و یاد خدا باشد، به گناه آلوده می شود.

 

حجت الاسلام بابایی به سفارش خداوند در قرآن بر سیر و سفر اشاره کرد و اظهار داشت: سفر و دیدن طبیعت برای این است که انسان با مشاهده نعمت های طبیعی به یاد پروردگار متعال بیفتد و سپاسگذاری کند، نه اینکه شاهد فضایی توام با گناه و آلودگی باشیم.

 

وی با توصیه بر مردان برای حفظ غیرت دینی، خاطرنشان کرد: استکبار و دشمنان اسلام سعی دارند تا عفت و حجاب را در میان زنان و غیرت دینی را در میان مردان از بین ببرند تا فساد سراسر جامعه اسلامی را در بر بگیرد و نابودی این جامعه را رقم بزنند./1313/202/ب2

ارسال نظرات