۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۳۸۳۷۵
مدیر بنیاد مهدویت استان اصفهان:

خانواده اصلی ترین سنگر در برابر جنگ نرم دشمن است

حجت الاسلام نیلی پور گفت: جامعه انسانی از خانه و خانواده شروع می شود و همت جدی دشمن که با شعار دهکده جهانی به دنبال برداشتن همه مرزها است تا تنها یک فرهنگ بر کل جهان حاکم باشد و آن فرهنگ غرب است و خانواده اصلی ترین سنگر در برابر دشمن است.
حجت الاسلام نیلی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، مدیر بنیاد مهدویت استان اصفهان، امروز در دوره آموزشی مهارت های خانواده و همسرداری که در بنیاد آیت الله خامنه ای نجف آباد برگزار شد، گفت: خانواده ها سلول های تشکیل دهنده جوامع هستند.

 

وی درباره اهمیت نهاد خانواده و تهدیدات دشمن برای فروپاشی این نهاد، افزود: جامعه انسانی از خانه و خانواده شروع می شود و همت جدی دشمن که با شعار دهکده جهانی به دنبال برداشتن همه مرزها است تا تنها یک فرهنگ بر کل جهان حاکم باشد و آن فرهنگ غرب است و خانواده اصلی ترین سنگر در برابر دشمن است.

 

سنگر اصلی در برابر جنگ نرم، خانواده است

حجت الاسلام نیلی پور درباره نگاه ویژه اسلام به خانواده ادامه داد: بنا و نظام خانواده در اسلام بسیار مورد اهمیت است تا جایی که خداوند آن را در ردیف مکانی هم چون مسجد با عبارت بنا آورده است و این بنای الهی نیازمند نظم و اصول و داشتن نقشه و سازنده است و استحکام یک ازدواج در گرو داشتن مهندسی اسلامی و مهدوی است.

 

وی درباره فواید و آثار ازدواج با توجه به روایات معصومین بیان داشت: احراز نیمی از دیانت، آرامش و سکونت، تنظیم قانونمند مناسبات جنسی، ایجاد کانون لذت و رفع نیاز مادی، تولید نسل و حمایت از نسل آینده، کانون تربیت و آموزش، کنترل بزهکاری و استمراربخشی به اصالت های خانوادگی و نظام مندی خویشاوندی از مهم ترین آثار ازدواج موفق است.

 

مدیر بنیاد مهدویت استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج در جوانان سبب التهاب و استرس و طبق روایات موجب تضعیف دین است و اگر مناسبات عاطفی و جنسی در خانواده تأمین نشود، وارد محیط جامعه خواهد شد و وقتی خانواده کارکرد اصلی خودش را از دست بدهد یکی از علل روی آوری افراد به اعتیاد یا همان خودناتوان سازی است.

 

وی درباره مهم ترین آسیب های خانواده گفت: تغییر کانون تربیت از خانواده و حضور مادران و جایگزین شدن وسایل ارتباطی، مدرسه و دانشگاه که همه سهم آموزش را در تربیت فرزندان گرفته اند و عدم تربیت صحیح فرزندان برای ورود به زندگی و اجتماع و نداشتن استقلال شخصیت، از آسیب هایی است که سبب بالا رفتن سن ازدواج و آمار بالای طلاق شده است.

 

حجت الاسلام نیلی پور درباره اصول یک خانواده موفق افزود: مادر محوری و تأکید اسلام بر محوریت مادر در تربیت، طهارت و پاکی، سرور و شادمانی، آراستگی و زینت، رازداری و حفظ اسرار، مقابله با فقدان ها، اصل خدمت در خانه مواردی است که در سبک زندگی ائمه اطهار به ویژه زندگی علوی و فاطمی وجود داشته که متأسفانه به این بخش از زندگی ائمه بسیار کم توجه شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در سبک زندگی ها باید از سبک زندگی ائمه بهره ببریم و سبک پذیری داشته باشیم و برای داشتن یک جامعه آرام و به دور از طلاق و ناهنجاری ها باید از این باب وارد شویم که از نمونه های بارز آن مسؤولیت پذیری زن و مرد در کانون خانواده است.

 

استاد حوزه علمیه یکی از مهم ترین ابعاد خانواده را خانواده مهدوی برشمرد و بیان کرد: اگر نتوانیم در بعد تربیتی فرزندانی مهدوی تربیت کنیم به جای تربیت سرباز برای امام زمان، سرباز به جبهه شیطان تحویل می دهیم.

 

وی درباره مهم ترین مؤلفه های خانواده مهدوی که باید در رأس زندگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همسان سازی فرهنگ خانواده با فرهنگ مهدوی و امیدواری و پرهیز از یأس، عدالت محوری، عزت مندی و عزیزپروری، سلامت و بهداشت روانی، اصلاحگری که متأسفانه امروز در سطح جامعه و در بین خانواده ها بسیار کم شده است، خردورزی و تربیت عقلانی مولفه هایی است که می تواند موفق ترین خانواده را در جامعه تشکیل دهد.

 

لازم به ذکر است دوره آموزشی مهارت های خانواده و همسرداری به همت بنیاد مهدویت شهرستان نجف آباد و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری به مدت یک هفته در سه نوبت صبح، عصر و شب ویژه بانوان، آقایان و خانواده در جهت مقابله با جنگ نرم و آسیب های خانواده برگزار می شود./202/1306/ب1

ارسال نظرات