۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۳۷۸
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

شورای نگهبان سدی در برابر نفوذ و فتنه گران/ اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مورد کم لطفی قرار گرفته است

امام جمعه تبریز گفت: تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است، همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌ کند که شورای نگهبان مانع آن است.
آیت الله شبستری در دیدار اعضا شورای نگهبان تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با مسؤولان هیأت نظارت و متصدیان شورای نگهبان در استان آذربایجان شرقی، با  تأکید بر تداوم عملکرد شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان طبق اصل ۹۱ تا 99 قانون اساسی مستحکم تداوم می‌یابد.

 

وی بابیان اینکه وجود چنین شورایی در هر کشوری، خصوصاً کشور اسلامی مثل ایران بسیار مهم و ضروری است، تا بر سلامت انتخابات نظارت کرده و مراقبت کند و صلاحیت‌ها کاندیداها را مورد ارزیابی قرار دهد، گفت: این امر موجب عدم هرج‌ومرج در جامعه می‌شود و بدنه انقلاب را حفظ می‌کند.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به بی‌ارزشی قانون در دوران پهلوی، ادامه داد: در دوران مشروطه نیز طرح شورایی مانند شورای نگهبان مطرح بود، در قیام مشروطه از جمله مسائلی که مطرح شد این بود که علما و متخصصان باید مجتهدان تراز اول و اسامی بیست نفر از علما که دارای عدالت و فقاهت و خصوصاً آگاهی و آشنایی با مسائل روز باشند را به مجلس معرفی کنند تا موادی را که در مجلس مطرح می‌شود را مورد بررسی قرار دهند تا مبادا قانونی غیراسلامی و برخلاف شریعت اسلامی تصویب شود.

 

وی زمان رضاخان را دیکتاتوری و قلدری محض خواند و ادامه داد: در زمان محمدرضا شاه هر چند مجلس وجود داشت اما فرمایشی بود، اما به لطف و برکت انقلاب و امام راحل(ره) که شجاعت، درایت، مدیریت و بینش سیاسی ایشان بی‌نظیر بود، استعمار شکست خورد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل درباره تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان هشدار داد، ادامه داد: تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است، همیشه انحرافات به‌ تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید که شورای نگهبان مانع آن است.

 

وی با اشاره به اهمیت شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان به‌ قدری از اهمیت برخوردار بود که امام راحل عظیم‌الشأن(ره) درباره آن فرمودند؛ هر کس بگوید رأی شورای نگهبان کذا است، باید تحت تعقیب مفسد فی‌الارض قرار بگیرد، شورای نگهبان تماشاچی نیست و باید با اشراف کامل بر صحت و سلامت انتخابات نظارت‌گر باشد و مانع ورود افراد نفوذی به بدنه نظام شود.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری رمز فتنه 88 را تقلب برای براندازی نظام دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره فتنه ۸۸ حساسیت بسیار ویژه‌ای دارند و باید مراقبت کرد تا فتنه دیگری رخ ندهد، فتنه از سوی بهایت و سلطنت‌طلبان هدایت شد و با هوشیاری مردم در 9 دی پایان یافت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چشم دوختن به دست دشمن، اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات اقتصادی از قبیل رکود و بیکاری هستیم و همه این‌ها اغلب به خاطر مدیریت‌های غلط دولتی است.

 

امام‌جمعه تبریز بابیان اینکه نباید منتظر دروازه‌های خارجی و آمریکا بمانیم، این‌ها عهدشکن هستند و باید به خودمان اتکا کنیم و روی پای خودمان بایستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد کم‌لطفی‌ها به فرمان‌ها اقتصادی مقام معظم رهبری هستیم؛ حتی در نام بردن از ایشان هم ادب را رعایت نمی‌کنند.

 

وی با انتقاد از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متأسفانه شاهد برگزاری کنسرت‌های غیر اسلامی و زننده هستیم و اگر بخش‌نامه وزارت ارشاد درباره عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت، این طرح موجب بی‌بندوباری و ترویج فساد می‌شود./854/202/ب2

ارسال نظرات