۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۳۸۳۹۲
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از استعدادهای قرآنی استان آذربایجان شرقی

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که تربیت حافظان قرآن کریم باید با جدیت ادامه پیدا کند، گفت: باید از ظرفیت ها و استعداد های قرآنی استان برای تربیت حافظان قرآن کریم و افزایش حافظان قرآن تلاش کنیم و اجازه ندهیم چنین ظرفیت های بزرگی بدون بهره برداری باقی بماند.
شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر امروز در مراسم افتتاح ستاد تربیت حافظان قرآنی تبریز، با اشار به سه نکته در زمینه طرح تربیت حافظان قرآن در استان آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بومی، باید با دیدگاه ملی به این طرح در استان نگاه شود.

 

وی با تأکید بر برنامه ریزی صحیح و منطقی در راستای ساماندهی برنامه های ستاد حفظ قرآن کریم، ادامه داد: ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم باید با برنامه‌ریزی و مدیریت مطلوب، از ظرفیت خود استفاده کرده و با توجه به محورهای خانه، اموزشگاه‌ها، مؤسسات و گروه‌ها اقدام به استفاده از تمامی نیروها کند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: نباید این ستاد صرفا جهت برنامه‌ریزی و مدیریت باشد و با همت و تلاش باید تبدیل به قطب آموزش شود، با توجه به ظرفیت و پتانسیل بومی، باید با دیدگاه ملی به این طرح در استان نگاه شود.

 

وی تصریح کرد: وجود و تربيت حافظان قرآن کریم در کشور را مدیون نظام جمهوری اسلامی و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری هستيم، چرا که امام راحل این باب را گشود و بعد از ایشان با تشویق و تدابير حکيمانه رهبر معظم انقلاب شاهد شکوفایی و تجلی قرآن در جهان هستيم.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآن کریم باید با جدیت ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ها و استعداد های قرآنی استان برای تربیت حافظان قرآن کریم و افزایش حافظان قرآن در استان تلاش کنیم و اجازه ندهیم تا چنین ظرفیت های بزرگی حیف و مورد بهره برداری قرار نگیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت تربیت حافظان قرآن کریم در اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه، ادامه داد: باید در جهت چشم انداز تربیت حافظان قرآنی در کشور به دنبال تربیت حافظان قرآن کریم از ظرفیت های جوان و نوجوان قرآنی استان استفاده کرد و اجازه نداد این استعداد ها از دست برود.

 

همچنین در این مراسم، فرید حسن‌پور مسؤول ستاد طرح تربیت حافظان قرآن، به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت و گفت: ستاد حافظان قرآن کریم استان زیرمجموعه طرح ملی سازمان اوقاف و امورخیریه اوقاف و امورخیریه بوده که به عنوان عالی‌ترین ستاد به اجرای فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر برنامه‌ریزی جهت ثبت‌نام، آموزش و ارائه خدمات قرآنی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ساماندهی نیروهای مردمی، مسجدی، خانه‌محور، گروه‌های تک نفره و چند نفره از اهداف دیگر این ستاد خواهد بود، از امروز براساس شرح وظایف تعیین شده، این ستاد به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات