۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۳۸۴۸۴
آيت الله نمازي:

گره گشايي از كار بندگان خدا جزء اولویت‌های تأمین اجتماعی باشد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: يكي از كارهاي زيبا و ارزشي مورد رضايت خدا را گره گشايي از كار بندگان خدا ذکر کرد و گفت: گره گشايي از كار بندگان را خدا دوست دارد و طبيعتا كاري عرشي و آسماني است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار كاركنان و مدير درمان منطقه كاشان، با تبريك هفته بهزيستي و تأمين اجتماعي به كاركنان بخش درمان تأمين اجتماعي، فعاليت در عرصه تأمين اجتماعي را به دليل ارائه خدمات به مردم كاري مبارك و مورد پسند خدا اعلام كرد.

 

وي، يكي از كارهاي زيبا و ارزشي مورد رضايت خدا را گره گشايي از كار بندگان خدا دانست و خاطرنشان كرد: گره گشايي از كار بندگان را خدا دوست دارد و طبيعتا كاري عرشي و آسماني است.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه يكي از مسائلي كه خدا نسبت به بندگان خودش عنايت دارد، تأمين نيازهاي بندگان خدا است، گفت: خداوند واجب الوجوب و  كمال مطلق و قدرت است و از همه چيز بي نياز است از اين رو، خداوند در قرآن مي فرمايد، تمام منابعي كه روي زمين خلق كرده است براي استفاده بندگانش است.

 

وي از آب به عنوان يكي از نعمت هاي خداوند براي بندگانش نام برد و با اشاره به خشكسالي هاي اخير و بحران بي آبي در كشور، ابراز کرد: آب مورد نياز بشر بايد از آسمان و عرش به زمين فرستاده شود، از اين رو خداوند به آن دسته از فرشتگان خود كه مامور جابجايي ابرها هستند دستور جابجايي ابرها را مي دهد و رعد و برق ابرها نيز ناشي از تازيانه فرشتگان خدا بر ابرها براي جابجايي ابرها است كه گاهي ابرها را به طرف كوير هدايت مي كنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه بر لزوم توجه كاركنان تأمين اجتماعي به جايگاهي كه در آن قرارگرفته اند، تأكيد كرد و يادآور شد: كاركنان بخش هاي مختلف تامين اجتماعي و درمان بايد نسبت به مسؤوليتي كه بر عهده گرفته اند اعتقاد و اهتمام بيشتري داشته باشند، چرا كه مراجعه كنندگان به تأمين اجتماعي بندگان خدا هستند و خداوند بندگان خودش و كساني كه به آنها كمك مي‌كنند را دوست دارد.

 

آيت الله نمازي ادامه داد: همانگونه كه افراد تحت پوشش تأمين اجتماعي در اين نهاد داراي پرونده هستند، انسانها نيز در ستاد فرماندهي كل عرش الهي، داراي پرونده هستند كه در اين پرونده ضمن درج تاريخ تولد و تاريخ فوت، تمام نيازهاي آنها در آن درج شده است، بنابراين كاركنان بخش هاي مختلف تامين اجتماعي و درمان بايد مراقب باشد كاري كه آنها انجام مي دهند كاري عرشي است.

 

وي افزود: گره گشايي از كار ارباب رجوع عبادت است و توفيق خدمت در جايگاهي كه خدمت به بندگان خدا است، داراي شكرگزاري از خداوند است.

 

به گفته وي، برخورد خوش و با آغوش باز پزشك از بيمار به دليل پيامدهاي روحي و رواني براي بيمار، بيش از 50 درصد از درد و بيماري، بيماران را تسكين خواهد داد.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان خاطرنشان كرد: ملاقات زيبا و حسن برخورد اخلاقي طرف مقابل با ارباب رجوع به لحاظ روان شناسي تأثيرات روحي و رواني مثبت را براي ارباب رجوع به دنبال دارد.

 

آيت الله نمازي تأكيد كرد: كار شما، كار زيبا و آسماني است كه مي تواند باعث آرامش روحي و رواني ارباب رجوع شود.

 

وي افزود: حضرت موسي در مناجات هاي خود با خدا از او سؤال كرد، اگر به صورت يك انسان روي زمين مجسم مي شدي چه كاري را در اولويت خود قرار مي داديد، خداوند مي فرمايد، تمام معابر را مي گشتم تا ببينم، چه كسي كارش روي زمين مانده است تا آن كار را انجام مي دادم از اين رو خداوند، كمك به بندگانش را دوست دارد و كاري كه شما انجام مي دهيد كمك به بندگان خدا و مورد رضايت خدا است.

 

در ادامه عليرضا افشار مدير درمان منطقه كاشان نيز جمعيت پوشش سازمان تأمين اجتماعي كشور را بيش از 50 درصد جمعيت كشور بالغ بر 41 ميليون 380 هزار و 799 نفر اعلام كرد و گفت: حدود 314 هزار نفر بيمه شده در منطقه كاشان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي در كاشان، آران و بيدگل و نطنز هستند.

 

وي افزود: ضريب پوشش تأمين اجتماعي در كاشان حدود 78 درصد است كه از هر 10 نفر كاشاني 8 نفر تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند كه نسبت به نُرم كشوري به دليل صنايع فعال و رابطه كارگر و كارفرما در كاشان درسطح بالايي است.

 

افشار با اشاره به اينكه ماهيانه حدود 352 هزار نفر از تأمين اجتماعي سرويس دريافت مي كنند، تصريح كرد: 314 هزار نفر از 352 هزاري كه خدمات بيمه اي از تأمين اجتماعي كاشان دريافت مي كنند از بيمه شدگان منطقه كاشان هستند و 38 هزار مابقي از شهرهاي همجوار بادرود، نراق، دليجان و شهرهاي ديگر هستند كه به دليل وجود دانشگاه علوم پزشكي كاشان و ارائه خدمات درماني از سوی دانشگاه علوم پزشكي، خدمات درماني خود را از كاشان دريافت مي كنند.

 

به گفته وي، ارائه خدمات درماني در كاشان به بيمه شدگان شهرهاي همجوار و استان هاي ديگر در حالي انجام مي شود كه آنها بيمه شده استان ديگر هستند اما خدمات درماني خود را از كاشان دريافت مي كنند./202/1307/ب1

ارسال نظرات