۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۶۵۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

غدیر باید محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين‌که امروز بايد در سايه فرهنگ غدير در جهت وحدت امت اسلامي گام برداريم، گفت: دشمنان اسلام تلاش مي کنند با سوء استفاده از برخي مسائل زمينه جدايي و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان در ساری، گفت: غدير تنها نام يك سرزمين نيست، غدير نقطه تلاقي كاروان رسالت با طلايه داران امامت است، چشمه‌اي است كه تا پايان هستي مي‌جوشد، كوثري است كه فنا بر نمي‌دارد، افقي بي‌كرانه و خورشيدي عالم‌تاب است.

 

وي با اشاره به این که غدير نه فراموش شدني است نه کهنه شدني، غدير خط سيري است که نسل هاي گذشته را به نسل هاي آينده پيوند مي دهد، افزود: غدير ضامن اجراي احکام دين و تحقق حاکميت اسلام ناب بر گستره زمين است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: بزرگداشت غدير يعني گزينش علم و تقوا و جهاد و فداکاري در راه خدا و سبقت در ايمان و اهميت و اولويت اين عناصر در تعيين مديريت جامعه اسلامي است.

 

حجت الاسلام طاهری شیعیان را میراث دار غدیر دانست و با بیان این که امروز متأسفانه برخی انسان های نادان و جاهل  آفتاب غدير را انكار كردند، ادامه داد: برخی ها نیز به اصل غدير اعتراف و در عين حال اهداف آن را به گونه هايي تحريف كردند و نخواستند كه حقيقت آن را بشناسند و بدان متعهد شوند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند یک ژرف نگری خاصی به حماسه بی نظیر غدیر خم هستیم، تصریح کرد: متأسفانه در ظلمت سطحي نگري هنوز هم غدير مهجور است و حق مطلب در بسياري از گفتار ها، مراسم ها و رفتار ها ادا نمي شود.

 

وی با بیان این که غدير خم يك رفراندوم عمومي و بيعت همگاني از همه اقشار مسلمين براي پشتيباني از امام حق بود، ادامه داد: آن حماسه عظیم يادآور لياقت‌ها و قابليت هاي ممتاز و بي‌نظير اميرمؤمنان است، او كه دين با ولايتش تكميل مي شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت دفاع منطقي از فرهنگ امامت و ولايت در برابر شبهه افكني هاي بدخواهان تأکید کرد و گفت: جامعه امروز نیازمند انتقال مفاهيم امامت و ولايت در قالب های مختلفی به جامعه اسلامی است.

 

وی با بيان اين‌كه غدير در حقيقت نتيجه و حاصل 23 سال تلاش پيامبر براي گسترش و معرفي دين اسلام است، اظهار كرد: امیدواریم با برگزاري برنامه هاي مختلف در اين دهه، بتوانيم جايگاه و عظمت ولايت و امامت را براي جامعه روشن كنيم.

 

حجت الاسلام طاهری با بيان اين‌كه غدير مهم‌ترين و اصلي ترين رويداد تاريخي جهان اسلام است، بيان كرد: غدير مي تواند به عنوان نقطه وحدت مسلمانان جهان مطرح شود و اين كاركرد غدير نيز بايد براي جامعه مسلمين روشن و تبيين شود.

 

وی پيام غدير را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامي و همه مسلمانان دانست و با بیان این که اين واقعه عظيم سندي براي تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، خاطر نشان کرد: غدير صراطي مستقيم است که به سنت پيامبر اکرم(ص) منتهي مي‌شود

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، معرفت شناسي امام و درک غدير را از جمله وظايف امت اسلامي در برابر واقعه غدير برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدير موجب ايجاد انحرافات در جامعه اسلامي و به وقوع پيوستن تراژدي غمناک بشريت و عاشورا در 50 سال پس از غدير خم شد.

 

وي با بيان اين که بها دادن به غدير، اداي احترام به تکميل دين و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولايت در جان ها است، تصريح کرد: درک صحيح غدير موجب روشن شدن مسير حرکت انسان به سوي سعادت و کمال و رهايي از ظلمت مي شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، فرهنگ غدير را حلال همه مشکلات و ناهنجاري‌هاي جامعه بشري دانست و تصريح کرد: اگر مفهوم متعالي و ارزشمند غدير در جهان امروز به عنوان يک فرهنگ و گفتمان نهادينه شود بشريت به سعادت و تعالي حقيقي دست خواهد يافت.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکيد بر اينکه امروز بايد در سايه فرهنگ غدير در جهت وحدت امت اسلامي گام برداريم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش مي کنند با سوء استفاده از برخي مسائل، زمينه جدايي و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

 

وی غدير را مبناي تکامل مبعث و حيات و دوام آن برشمرد و با شاره به اينکه امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدير مسؤول هستيم، يادآور شد: در اين راستا لازم است ضمن برنامه ريزي دقيق، اهداف غدير را در امور جامعه نهادينه سازيم./950/202/ب2

ارسال نظرات