۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۳۸۷۵۹
آیت الله طبرسی:

دستگاه های دولتی با همدلی و همزبانی در جهت پویایی اقتصاد کشور گام بردارند

آیت الله طبرسی با بیان این که دستگاه های دولتی باید با همدلی و همزبانی در جهت پویایی اقتصادی کشور گام بردارند، گفت: تنها کتاب نوشتن و دادن آمارها درد جامعه را برطرف نمی‌کند و اشتغال ایجاد نمی‌شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت فرهنگ سازی مسأله اقتصاد مقاومتی در همه بخش های کشور تأکید کرد و گفت: باید موضوع اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

 

وی با بیان این که رسالت دستگاه های فرهنگی نیز در کنار بخش های اقتصادی به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم و اثربخش است، افزود: تا فرهنگ مسأله ای در کشور به خوبی نهادینه نشود نمی توان به عمومی شدن آن امید داشت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری راه برون رفت کشور از بحران های اقتصادی را تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی به دلیل اشراف جامعی که نسبت به دنیای امروز و سیاست های کشورهای غربی در برابر ملت ایران دارند چند سالی است که بر مباحث اقتصادی توجه و نگاه خاصی دارند و همواره در سخنرانی های خود بر توجه به اقتصاد داخلی تأکید ویژه داشته و دارند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه در سال های ابتدایی دولتمردان نگاه کمرنگی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی داشتند و تنها به برگزاری چند همایش و ابلاغیه های بی پشتوانه اقدام کردند، ادامه داد: اما مقام معظم رهبری به منظور توجه بیشتر مسؤولان کشور به اهمیت این مسأله، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خوشبختانه دولت و بخش های دیگر کشور همگام با مقام معظم رهبری به منظور تحقق این سیاست ها امروز وارد صحنه شدند، خاطرنشان کرد: باید در کنار برنامه های اقتصادی اصول و مبانی فرهنگی این سیاست ها نیز مورد توجه قرار گیرد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش کشور باشیم.

 

آیت الله طبرسی فرهنگ استفاده از تولید داخل را از جمله الزامات تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مردم کشورمان باید توجه به تولیدات داخلی را در اولویت انتخاب های خود قرار دهند.

 

وی با بیان این که دستگاه های فرهنگی نیز باید همگام با دستگاهی اقتصادی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح و برنامه ارائه کنند، بیان داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی در واقع یک موضوع فرهنگی نیز به شمار می آید و نباید از این مسأله مهم غفلت کرد و این مقوله ای فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: تبلیغ مصرف کالاهای داخلی از سوی مراکز دینی می تواند در اقتصاد مقاومتی لحاظ شود و در واقع همه مجموعه های فرهنگی و دینی مخاطبان فرامین مقام معظم رهبری هستند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دستگاه های دینی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت هنوز این فرهنگ به خوبی در میان جامعه ما نهادینه نشده است.

 

وی حمایت از تولید داخل را رمز پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید با کاهش واردات کالا از کشورهای دیگر ضمن ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، از تولید کننده های کشورمان حمایت کند.

 

آیت الله طبرسی حمایت از تولید داخل را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و با بیان این که همه تمرکز دولت در حوزه اقتصاد باید به داخل باشد، تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان کشورمان به فرهنگ واردات عادت کرده اند که باید مانع از فراگیر شدن این تفکر در جامعه شویم.

 

وی با تأکید بر این که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در همه عرصه ها روی پای خود بیاستیم و وابسته دیگر کشورها نباشیم، ادامه داد: وابستگی در هر مسأله ای با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است که باید از جامعه ما دور شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که بسیاری از ظرفیت های اقتصادی کشور به دلیل نگاه مصرف گرایانه برخی مسؤولان به هدر می رود، تصریح کرد: پایه های اقتصادی کشور تنها باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی محکم شود چون در غیر این طور متزلزل و شکننده خواهد بود.

 

وی دینی در نشر و گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: خطابه و منبر بهترین و اثرگذارترین ابزار تبلیغی برای تبیین صحیح فرهنگ استفاده از توانمندی های داخلی است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه عده ای از وابستگی کشورمان به غرب سود می برند، افزود: این مسأله برای کاملاً روشن است که ایران اسلامی اگر بخواهد در بخش های مختلف چشم به همراهی و کمک دیگر کشورها داشته باشد نمی تواند مسیر رشد و بالندگی را با سرعت طی کند.

 

وی با اشاره به این که غرب هیچ گاه به دنبال پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نبوده و نیست، بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از هر روزنه ای برای نفوذ و جلوگیری از پیشرفت کشور استفاده خواهند کرد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشاورزی، گردشگری و صنعت سه حوزه مهم اقتصادی مازندران به‌شمار می‌رود که باید از آنها بهره‌گیری کرد، افزود: برنج محصول استراتژیک جهان است که در استان به خوبی کشت می‌شود و باید از این ظرفیت بهره‌گیری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید تفاهم و همکاری بین همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان انجام شود، ادامه داد: به‌جای حرف زدن باید عمل کنیم و به گفته مقام معظم رهبری باید اقدام و عمل شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دستگاه های دولتی باید با همدلی و همزبانی در جهت پویایی اقتصادی کشور گام بردارند، گفت: تنها کتاب نوشتن و دادن آمارها درد جامعه را برطرف نمی‌کند و اشتغال ایجاد نمی‌شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تنها نمی شود کشور را با بشکه های نفتی اداره کرد، افزود: از زمانی که نفت از ایران به‌فروش رسید، اقتصاد ما دولتی شد و همین مسأله موجب مشکلات اقتصادی کشور را فراهم کرد.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود ظرفیت های خدادادی موجود در کشورمان را بی نظیر توصیف کرد و با بیان این که مسؤولان به جای شعار دادن در جهت بهره گیری صحیح از این ظرفیت ها گام بردارند، تصریح کرد: اگر از همه این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم دیگر مشکل اشتغال در کشور نخواهیم داشت./950/202/ب2

ارسال نظرات