۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۷۸۴
تا دو ماه آینده؛

عملیات بهسازی حرم امامزاده موسی مبرقع آغاز می‌شود

شهردار قم گفت: تملک پروژه چهل اختران در مراحل نهایی است و تا دوماه آینده با تکمیل تملک و آزادسازی محدوده امامزاده موسی مبرقع (ع)، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.
مبرقع

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم در حاشیه بازدید پروژه‌های از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم، با بیان اینکه به برکت سفر رهبری به قم پروژه‌های متعددی تعریف شده است، اظهار داشت: سهم شهرداری از محل این اعتبارات تنها در سال گذشته قریب به 500 میلیارد ریال بوده است که طبق توافق انجام شده، قرار بر این بوده که یک هزار میلیارد ریال نیز توسط شهرداری سرمایه گذاری شده تا این پروژه‌های مهم در شهر به سرانجام برسد.

 

شهردار قم پیشرفت پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم را مناسب ارزیابی کرد و افزود: یکی از بارز‌ترین این پروژه‌ها، ساماندهی و آزادسازی محدوده چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع (ع) است.

 

وی با اشاره به جایگاه حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) و ضرورت حفظ و توسعه این بارگاه، تصریح کرد: بسیاری از ارزش‌های این حرم‌ها مغفول واقع شده و این پروژه جزو اولویت‌های اصلی شهرداری قم است.

 

شهردار قم با بیان اینکه تاکنون 80 میلیارد ریال آزادسازی محدوده امامزاده موسی مبرقع انجام شده است، افزود: مجموعا 240 میلیارد ریال برای آزادسازی این محدوده مورد نیاز است که تا دو ماه آینده کلیه تملکات برای آزادسازی این پروژه انجام شده و اقدامات اجرایی آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به جزئیات پروژه بهسازی و آزادسازی حرم امامزاده موسی مبرقع (ع) و چهل اختران، گفت: تمام امکانات مورد نیاز برای این پروژه پیش بینی شده و اجرای آن ظرفیت عظیمی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

 

سقائیان‌نژاد با تاکید بر ضرورت حمایت و همراهی مردم برای تکمیل روند تملک پروژه بهسازی چهل اختران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه در بافت فرسوده و پرتراکم جمعیتی قم واقع شده برای تکمیل باقیمانده تملک‌ها نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

 

وی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده اقدامات اجرایی مرتبط با پروژه چهل اختران آغاز می‌شود، گفت: نقشه‌های اجرایی پروژه در حال تکمیل است و با پایان تملکات، اجرای آن‌ها شامل صحن، پارکینگ، مسیرهای دسترسی، خدمات زائر و... آغاز می‌شود./1325/د102/ی

ارسال نظرات