۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۹۴۹۷
صبح شنبه؛

مراسم تشییع پیکر آیت الله قبله‌ای برگزار می‌شود

مدیر مدرسه علمیه کوثر گفت: مراسم تشییع پیکر آیت الله قبله‌ای فردا صبح از مقابل درب منزلش برگزار می‌شود.
قبله ای

خدیجه جلالی، مدیر مدرسه علمیه کوثر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا، ضمن تسلیت درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله حاج میزا خلیل قبله‌ای، گفت: آیت الله حاج میزرا خلیل قبله‌ای از فقها و اساتید حوزه و دانشگاه بود.

 

وی افزود: آن مرحوم از مفاخر حوزه علمیه بود و سال‌ها در مدرسه علمیه کوثر و دانشگاه پیشین قضایی و دانشگاه تهران کرسی تدریس دروس سطح عالی را برعهده داشت و طلاب فاضل و فاضله از محضر وی استفاده فراوان بردند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر با اشاره به اینکه آن مرحوم استاد و مربی اخلاق برای نفوس مستعد و جوانان متدین بود، بیان داشت: آن مرحوم در نشر و ترویج معارف نورانی ائمه معصومین(ع) بسیار موفق بود و همواره رهنمودهای ارزنده و دلنشینی برای بانوان در زمینه علم آموزی، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند داشت.

 

جلالی گفت: مرحوم آیت الله قبله‌ای از شاگردان برجسته حضرت آیت الله خویی(ره)، آیت الله کوه کمری و امام راحل بود همچنین وی از مدرسین برجسته فقه و اصول دروس سطح عالی مدرسه علمیه کوثر بود.

 

وی درباره تالیفات این استاد جلیل القدر، ابراز کرد: مرحوم آیت الله قبله‌ای قواعد فقه، آیات الاحکام، اصول فقه و آثار بسیاری دیگر از خود به یادگار گذاشته است.

 

شایان ذکر است مراسم تشییع پیکر آن فقید سعید شنبه دوم مرداد از ساعت 9:30 از مقابل درب منزلش واقع در خیابان آزادی، اسکندری شمالی، پس از فرصت، کوچه خازینی برگزار می شود./302/813/ب1

ارسال نظرات