۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۹۷۰۷

داعش حمله مشترک آمریکا و انگلیس و اسراییل علیه اسلام است

رژیم صهیونیستی تاکنون پشتیبانی‌های گسترده‌­ای از تکفیری‌ها انجام داده است و تکفیری‌ها نیز نه تنها این کمک‌ها و حمایت‌ها را رد نکرده‌­اند بلکه با آغوش باز از آن استقبال کرده‌­اند و تا کنون نیز مشاهده نشده که تکفیری‌ها حرف و موضعی بر علیه اسراییل اتخاذ کنند این در حالی است که دشمنی صهیونیست‌ها با اسلام و جنایاتشان علیه مسلمانان بر کسی پوشیده نیست.
داعش

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه کیهان، یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در سال­های اخیر حمایت از محور مقاومت در مبارزه با داعش و تکفیری­‌ها است. با توجه به آنکه در این نبردها دو طرف در ظاهر مسلمان هستند این شبهه پیش می‌­آید چرا ایران جناح داعش را - که ظاهرسازی­‌های بیشتری هم دارد و ادعا می­‌کند که مسلمان­‌تر است – بر حق نمی‌­داند و از جناح مقابل آن دفاع و پشتیبانی می­‌نماید.  

 

در این مقاله شواهد و مستنداتِ همسویی این جناح باطل با استکبار جهانی را با استناد به رهنمودهای رهبر انقلاب تبیین می‌‌نماییم.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی جریان تکفیر را «یک جریان مضر و خطرناک در دنیاى اسلام» برشمرده و تأثیرِ «نقشه‌هاى استکبار» و «پول برخى از دولتهاى منطقه» و «طرّاحى و نقشه‌کشىِ سرویس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى» در تجدید حیات جریان تکفیر را خاطرنشان می‌‌نمایند.

 

در حال حاضر کشورهایی همچون ترکیه و عربستان حمایت گسترده‌ای از جریان تکفیر انجام می­‌دهند. اسراییلی‌ها نیز بارها به صورت میدانی از تکفیریها حمایت کرده‌اند و مواضع دولت سوریه را در حمایت از تکفیری‌ها مورد حمله هوایی قرار داده‌اند. حتی مجروحان تکفیری در اسرائیل تحت درمان قرار می­‌گیرند و تلویزیون اسرائیل تصاویری را پخش کرد که نشان می‌داد نخست‌وزیر اسرائیل در حال عیادت از مجروحان تکفیری است.

 

رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در «کنگرۀ جهانى‌ جریان‌هاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» در 4 آذر 1393 در مورد خطر جریان تکفیر فرمودند:

 

«اوّلاً این اجلاس براى پرداختن به جریان تکفیر است که یک جریان مضر و خطرناک در دنیاى اسلام است. این جریان تکفیر اگرچه تازه نیست و سابقه‌ تاریخى دارد، لکن چند سالى است که با نقشه‌هاى استکبار و با پول برخى از دولتهاى منطقه و با طرّاحى و نقشه‌کشىِ سرویس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى - مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى - تجدید حیات کرده است و قوّت گرفته است. این جلسه، این اجلاس و این حرکت شما براى مقابله‌ همه‌جانبه‌ با این جریان است؛ نه براى آن چیزى که امروز به‌عنوان داعش شناخته می‌شود. جریانى که امروز به نام داعش شناخته می‌شود یکى از فروع شجره‌ خبیثه‌ تکفیر است، همه‌ آن نیست. این فسادى که این مجموعه به راه انداختند، این اهلاک حرث و نسل،(1) این ریختن خون بى‌گناهان، این بخشى از جرائم جریان تکفیر در دنیاى اسلام است؛ با این چشم باید نگاه کرد به این مسئله.»

 

معظم‌‌له در این دیدار بر همسویی و همگامیِ جریان تکفیر و پشتیبانان آن با اهداف دشمنان اسلام تصریح فرمودند:

«یک نکته‌ غیرقابل‌انکارى وجود دارد، و آن این است که جریان تکفیر و حکومتهایى که پشتیبان و حامى آن هستند، کاملاً در جهت نیّات استکبار و صهیونیسم دارند حرکت می‌کنند؛ کار آنها در جهت هدفهاى آمریکا و دولتهاى استعمارى اروپا و رژیم اشغالگر صهیونیستى است؛ شواهدى این معنا را قطعى می‌کند. جریان تکفیر ظاهر اسلامى دارد امّا عملاً در خدمت جریان‌هاى استعمارى و استکبارى و سیاسى بزرگى است که علیه دنیاى اسلام دارند کار می‌کنند؛ شواهد روشنى وجود دارد، از این شواهد نمی‌شود گذشت. من چند تا از این شواهد را ذکر می‌کنم.»

 

دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و قبیله­‌ای، رشد برادرکشی، تفرقه میان مسلمانان، غفلت از مبارزه با اسرائیل و... از جمله مهمترین اهداف مستکبران و دشمنان اسلام است که تکفیری‌ها با جنایاتشان کاملاً در جهت این اهداف گام برداشته و تا حدود زیادی این اهداف را محقق کرده‌­اند و به این ترتیب به نوکر اجانب تبدیل گردیده‌­اند.

 

یکی از شواهد منحرف کردنِ بیدرای اسلامی توسط تکفیریها است. به فرموده رهبر انقلاب:

«جریان تکفیر توانست حرکت بیدارى اسلامى را منحرف کند. حرکت بیدارى اسلامى یک حرکت ضدّآمریکا، ضدّاستبداد، ضدّدست‌نشاندگان آمریکا در منطقه بود؛ حرکتى بود از سوى عموم مردم در کشورهاى مختلف شمال آفریقا که علیه استکبار بود، علیه آمریکا بود. جریان تکفیر، این حرکت عظیم ضدّاستکبارى و ضدّآمریکایى و ضدّاستبدادى را تغییر جهت داد به جنگ بین مسلمانان و به برادرکشى. خطّ مقدّم مبارزات در این منطقه مرزهاى فلسطین اشغالى بود. جریان تکفیر آمد این خطّ مقدّم را تبدیل کرد به خیابان‌هاى بغداد و مسجد جامع سوریّه و دمشق و خیابان‌هاى پاکستان و شهرهاى مختلف سوریّه، و اینها شد خطّ مقدّم مبارزه! شما نگاه کنید به وضعیّت امروز لیبى، به وضعیّت سوریّه، به وضعیّت عراق، به وضعیّت پاکستان، ببینید نیروها و شمشیرها در دست مسلمانان علیه چه کسانى دارد به کار می‌رود؟ اینها باید علیه رژیم صهیونیستى به کار می‌رفت. جریان تکفیر جهت این مبارزه را تغییر داد و آورد داخل خانه، داخل شهرهاى ما، داخل ممالک اسلامى...تبدیل این حرکت، کارى است در خدمت آمریکا، در خدمت انگلیس، کارى است در خدمت سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و موساد و مانند اینها.»

 

شاهد دیگر سازش با صهیونیست‌ها و توطئه علیه مسلمانان است:

«یک شاهد دیگر این است که آن کسانى که پشتیبان جریان تکفیرند، با رژیم صهیونیستى می‌سازند تا با مسلمان‌ها بجنگند. به رژیم صهیونیستى اخم هم نمی‌کنند امّا نسبت به کشورهاى اسلامى و ملّتهاى اسلامى به بهانه‌هاى مختلف، انواع و اقسام ضربه‌ها را می‌زنند و توطئه می‌کنند.»

 

همان گونه که قبلاً گفته شد رژیم صهیونیستی تاکنون پشتیبانی‌های گسترده‌­ای از تکفیری‌ها انجام داده است و تکفیری‌ها نیز نه تنها این کمکها و حمایتها را رد نکرده‌­اند بلکه با آغوش باز از آن استقبال کرده‌­اند و تا کنون نیز مشاهده نشده که تکفیری‌ها حرف و موضعی بر علیه اسرائیل اتخاذ کنند این در حالی است که دشمنی صهیونیستها با اسلام و جنایاتشان علیه مسلمانان بر کسی پوشیده نیست. حال بسیار عجیب است که تکفیری‌هایی که دست در دست بزرگترین دشمن اسلام دارند چگونه ادعای مسلمان بودن و در خط اسلام بودن می­‌کنند؟ 

 

نابودی زیرساخت‌های کشورهای اسلامی توسط تکفیری‌ها شاهد دیگری است:

«یک شاهد دیگر این است که این حرکت فتنه‌آلودى که جریان تکفیرى در کشورهاى اسلامى - در عراق و سوریّه و لیبى و لبنان و بعضى از کشورهاى دیگر - به‌وجود آورد، منجر به این شد که زیرساخت‌هاى ارزشمند این کشورها ویران بشود. شما ببینید چقدر جاده، چقدر پالایشگاه، چقدر معدن، چقدر فرودگاه، چقدر خیابان، چقدر شهر، چقدر خانه در این کشورها از بین رفت بر اثر این جنگ‌هاى داخلى، بر اثر این برادرکشى‌ها.»

 

خدشه‌­دار کردنِ چهره اسلام که در نتیجه­ جنایات و خونریزی‌های تکفیری‌ها رخ داد شاهد دیگری است:

«یک شاهد دیگر این است که جریان تکفیر چهره‌ اسلام را در دنیا مخدوش کرد، زشت کرد. همه‌ دنیا در تلویزیون‌ها دیدند که کسى را مى‌نشانند و با شمشیر گردن می‌زنند، بدون اینکه جرمى براى او معیّن شده باشد. لا یَنهکُمُ اللهُ عَنِ الَّذینَ لَم یُقاتِلوکُم فِى الدّینِ وَ لَم یُخرِجوکُم مِن دِیارِکُم اَن تَبَرّوهُم وَ تُقسِطوا اِلَیهِم اِنَّ اللهَ یُحِبُّ المُقسِطین. اِنَّما یَنهکُمُ اللهُ عَنِ الَّذینَ قاتَلوکُم فِى الدّینِ وَ اَخرَجوکُم مِن دِیارِکُم وَ ظاهَروا عَلى‌ اِخراجِکُم اَن تَوَلَّوهُم.(2) اینها درست به عکس عمل کردند؛ مسلمان را کشتند، غیرمسلمانِ غیرمتعرّض را زیر شمشیر نشاندند، ...اینها به نام اسلام تمام شد.»

بی‌­اعتنایی و پشت کردن به جریان مقاومت شاهد دیگر است:

«یک شاهد دیگر این است که اینها، محور مقاومت را تنها گذاشتند. غزّه پنجاه روز تنها جنگید، پنجاه روز تنها مقاومت کرد. دولت‌هاى اسلامى به کمک غزّه نرفتند، پولها و دلارهاى نفتى در خدمت غزّه قرار نگرفتند؛ اگرچه بعضى از آنها در خدمت رژیم صهیونیستى قرار گرفتند!»

 

منحرف کردنِ شور و حماسه‌ جوانان مسلمان از بیداری اسلامی به سمت جنایت‌های کور و بی‌حاصل شاهد دیگری است:

«یک سیّئه‌ دیگر، یک شاهد دیگر این است که جریان تکفیر، شور و حماسه‌ جوانان مسلمان را در سراسر دنیاى اسلام منحرف کرد. امروز در سرتاسر دنیاى اسلام، جوانان یک شور و حماسه‌اى دارند، بیدارى اسلامى در اینها اثر گذاشته است، آماده هستند درخدمت هدف‌هاى بزرگ اسلام حرکت کنند، [امّا] این جریان تکفیر، این شور و حماسه را منحرف کرد و کسانى از جوانان بى‌خبر و جاهل را کشاند به سمت سر بریدن مسلمان و قتل‌عام زن و بچّه و کودک یک روستا! این جزو سیّئات جریان تکفیر است.»

 

سپس رهبر انقلاب در جمع­‌بندی این بحث فرمودند:

«از این قرائن و شواهد نمی‌شود به‌ آسانى عبور کرد؛ همه‌ اینها نشان می‌دهد که جریان تکفیر درخدمت استکبار است، در خدمت دشمنان اسلام است، درخدمت آمریکا است، در خدمت انگلیس است، در خدمت رژیم صهیونیستى است.»/998/102/ب3

ارسال نظرات