۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۳۹۸۴۷
امام جمعه دامغان:

ظهور و بروز نیروی انتظامی در جامعه سبب کاهش جرائم می‌شود

امام جمعه دامغان گفت: ظهور و بروز نیروی انتظامی در هر شهر و منطقه بسیار تأثیر‌گذار است، گاه نیاز نیست که برخورد فیزیکی صورت پذیرد، بلکه تنها حضور نیروی انتظامی و محسوس بودن نظارت آنها، سبب کاهش جرائم و تخلفات و امنیت خاطر مردم می‌شود.
امام جمعه دامغان در دیدار با فرماندهی انتظامی استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در دیدار با سردار روح الامین قاسمی فرماندهی انتظامی استان سمنان و معاونان وی که ظهر امروز با حضور فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه حرکت نیروی انتظامی استان سمنان و شهرستان دامغان به سمت پیشرفت کیفی و فعالیت تخصصی، قابل تقدیر است، اظهار داشت: نیروی انتظامی نیرویی مکتبی و انقلابی است.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های فراوانی در عرصه جامعه خانواده نیروهای نظامی و انتظامی و روحانیان را تهدید می‌کند، افزود: خانواده‌های نیروهای متعهد نظامی و انتظامی و البته ما روحانیان باید الگوی دیگر خانواده‌ها در جامعه باشند، از این رو نیروهای خدوم انتظامی باید در فضای خانواده خود منذر باشند و در نهایت دوستی و محبت ارزش‌های اسلامی را بیش از پیش تبیین و تعمیق کنند.

 

ضرورت تقویت هویت ذاتی و اعتلای اخلاق درون سازمانی نیروهای انتظامی

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت رشد و اعتلای اخلاق درون سازمانی در نیروی انتظامی، تصریح کرد: ظهور و بروز نیروی انتظامی در هر شهر و منطقه بسیار تأثیر‌گذار است، گاه نیاز نیست که برخورد فیزیکی صورت پذیرد، بلکه تنها حضور نیروی انتظامی و محسوس بودن نظارت آنها، سبب کاهش جرائم و تخلفات و امنیت خاطر مردم می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تقویت هویت ذاتی و درونی نیروی انتظامی با فعالیت‌هایی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از اساتید مجرب و علما را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: پلیس باید پیشگیری را در بسیاری از موارد در دستور کار خود قرار دهد، البته امنیت جامعه حاصل حلقه‌های متصل به‌هم است که در آن نقش نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف تعریف شده و در این مسیر نیروی انتظامی مهم ترین بخش است اما عهده‌دار همه وظایف نیست.

 

کاهش 25 درصدی ارتکاب جرائم خشن در استان سمنان

سردار روح الامین قاسمی رییس پلیس استان سمنان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این نیرو ظرف مدت مسؤولیت خود ارائه کرد و اظهار داشت: نیروهای انتظامی استان سمنان در بخش‌ها و معاونت‌های مختلف در راستای حفظ و حراست از امنیت جامعه و مردم از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نمی‌کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ضمن اشاره به رویکرد این نیرو ظرف مدت یک سال گذشته در راستای مقابله قاطع با جرائمی همچون کیف قاپی، زورگیری، خرده فروشان مواد مخدر و نظایر آن، افزود: با توجه به سیاست های اتخاذ شده در این بخش میزان جرائم خشن در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد کاهش یافته است.

 

وی اخلاق مداری را از مهم‌ترین توقعات خود از نیروهای انتظامی این استان عنوان و تصریح کرد: سه توقع عمده از همکاران در این بخش وجود دارد، نخست التزام به سیره نبوی در مأموریت ها در تمام ابعاد، دوم انضباط کاری برگرفته از سیره علوی در تمام زمینه ها و سومین خواسته داشتن وجدان کاری و روحیه ولایتمداری در قول و عمل است.

 

هدف ما داشتن پلیسی مردم محور است

قاسمی با بیان اینکه ایجاد و حفظ امنیت وظیفه اصلی نیروی انتظامی است، اضافه کرد: هدف ما داشتن پلیسی مردم محور است، پلیس مردم محور بر مبنای مطالبات مردم کار می کند، جامعه، معابر، پارک و اماکن عمومی سالم خواست مردم است، باید بکوشیم امنیت جامعه را به سطحی برسانیم که هیچ کس بجز مجرمان احساس ناامنی نکند.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود از رشد 150 درصدی کشف مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی استان سمنان در چهارماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در چهار ماهه نخست سال 94 قریب به 750 کیلوگرم انواع مواد مخدر در حوزه استحفاظی این استان کشف و ضبط شده بود که با تلاش های انجام شده این رقم در 4 ماه اخیر حدود دو هزار کیلوگرم بوده است.

 

رییس پلیس استان سمنان با اشاره به تلاش های پلیس راهور این استان در راستای رشد فرهنگ ترافیکی و در نتیجه کاهش تصادفات در جاده های پرتردد استان سمنان، اظهار داشت: در نتیجه اقدامات انجام شده و همکاری بیش از پیش مردم در همه آیتم ها میزان تصادفات کاهش یافته و در میزان تلفات جانی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد فوت شدگان 24 نفر کمتر بوده است./202/977/ب1

ارسال نظرات