۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۴۰۰۵۳
مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان غربی:

قرآن یگانه منبع فکری مقابله با هجمه های فرهنگی

مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم این ودیعه الهی بهترین و قانع کننده ترین منبع فکری برای مقابله با هجمه های فرهنگی است که از تشتت فکر و آرا پیشگیری می کند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید وکیلی، مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست هم اندیشی عملی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی که در حوزه هنری این استان برگزار شد، اظهار داشت: از روزی که حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی معرفی شد وضعیت فرهنگی استان پیشرفت کرده و شاهد فعالیت های قرآنی و فرهنگی زیادی هستیم.

 

وی با اشاره به وقوع جنگ نرم و فعالیت های دشمنان اسلام در این عرصه، گفت: دشمنان عقاید و باورهای دینی ما را نشانه گرفته و از طریق سست کردن اعتقادات در تلاش برای تحقق استحاله فرهنگی هستند که اگر مسؤولان فرهنگی در مقابله با اقدامات دشمنان چاره اندیشی نکنند وضعیت فرهنگی جامعه بحرانی تر می شود.

 

مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان غربی با اشاره به کلام الهی که قرآن کریم را وسیله هدایت بشر و خارج ساختن آنان از ظلمات به سمت نور و روشنایی معرفی می کند، یادآور شد: قرآن کریم این ودیعه الهی بهترین و قانع کننده ترین منبع فکری برای مقابله با هجمه های فرهنگی است.

 

وی با اشاره به عدم اتحاد در جبهه فرهنگی کشور و ابتلای بسیاری از نهادها به موازی کاری، گفت: تشتت فکری و فرهنگی در جامعه ما مشهود بوده و راه درمان آن تنها چنگ زدن به مبانی دینی به ویژه تعالیم آسمانی کتاب وحیانی است.

 

وکیلی به یکجانبه نگری مسؤولان نهادهای فرهنگی و عدم هم اندیشی آنان اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که خود را صاحب فکر و ایده می دانند از بشری بودن ایده های خود غافل اند، از این رو با تاسی به مکتب دین و استفاده از نظر کارشناسان متخصص راه های اشتباه در حوزه فرهنگی را سد کرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی آماده همکاری با جوانان خوش ذوق و صاحب طرح و اندیشه است، گفت: هر کسی که صاحب فکر و طرحی در زمینه های دینی و فرهنگی است ما در خدمت او هستیم و از حضور او در این نهاد استقبال می کنیم.

 

جوانان نسبت به مسؤولان فرهنگی مطالبه گر باشند

سید سجاد صالحی، مشاور امور جوانان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این نشست به تبیین برخی از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی پرداخت و گفت: بیانات مقام معظم رهبری در مورد عدم امیدواری به مسئولان در زمینه مسائل فرهنگی و شیوع ولنگاری فرهنگی در جامعه مشهود و قابل لمس است.

 

وی سامان بخشیدن به وضعیت فرهنگی جامعه را نیازمند فعالیت و رفتارهای انقلابی جوانان مومن و متدین دانست و افزود: مردم ارومیه مظلوم و متواضع اند و هر گاه جواب ردی بشنوند دچار سرخوردگی شده و از ادامه کار می ایستند در حالی که این عمل اشتباه است و جوانان باید با روحیه انقلابی وارد میدان شده و دست از مطالبه برندارند.

 

مشاور امور جوانان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه و تبیین سبک زندگی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: جوانان با حفظ روحیه انقلابی خود به سراغ مسئولان رفته و آنان را نسبت به نقش و وظایفی که دارند مورد بازخواست قرار داده و همواره مطالبه گر باشند.

 

وی به بیانات نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در زمینه سبک زندگی اسلامی اشاره و اعلام کرد: هر هفته حجت الاسلام والمسلمین قریشی مباحثی را در زمینه سبک زندگی اسلامی بیان می کند، ولی اینکه به این مباحث از سوی مسؤولان فرهنگی عمل نمی شود مشکلی است که از سوی آنان وجود دارد و با مطالبه گری جوانان و پیگیری نسل جوان قابل حل است.

 

صالحی در پایان به افزایش سمن ها اشاره و اضافه کرد: گسترش هشت برابری سمن ها در سال های اخیر بدون مشاهده ثمرات فرهنگی آنان دلیل بر گسترش صرف فیزیکی آنان یا ضعف مدیریتی این نهادهای مردمی است./202/936/ب1

ارسال نظرات