۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۰۱۱۵
امام جمعه مهدی شهر:

نماز جمعه سنگر روشنگری سیاسی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

امام جمعه مهدی شهر با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی نماز جمعه مهدی شهر گفت: نماز جمعه سنگر روشنگری سیاسی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
امام جمعه مهدی شهر

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام محمد بارانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت پنجم مرداد ماه اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی (ره)، به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور مبنی بر تشکیل یک قرارگاه فرهنگی با محوریت ائمه جمعه در هر شهر اشاره داشت و ادامه داد: در این راستا با حضور جوانان و نخبگان  انقلابی مهدیشهر بلافاصله کارگروه‌های لازم برای این قرارگاه تشکیل‌شد و در فاصله اندکی از بیانات مقام معظم رهبری، قرارگاه فرهنگی نماز جمعه این شهر ایجاد شده است.

 

وی، اعضای قرارگاه فرهنگی مهدیشهر را با عضویت ۹نفر از جمله فرمانده سپاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان برشمرد و تاکید کرد: از حضور افراد صاحب نظر و نخبه فرهنگی و اجتماعی در این قرارگاه استفاده خواهیم کرد.

 

رییس قرارگاه فرهنگی مهدیشهر با اشاره اینکه از حضور افراد صاحب نظر و نخبه فرهنگی و اجتماعی در این قرارگاه استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: برکات نماز جمعه در بحث همه تحولات فرهنگی که در کشور و نظام اسلامی ایجاد شد برابری می کند.

 

اقامه نخستین نماز جمعه استان سمنان در مهدی شهر

 

وی هدف اصلی دشمنان از تهاجم فرهنگی را تغییر رفتار مردم برشمرد و افزود: رصد عملیات نرم دشمن، ایجاد ارتباط بیشتر با گروه‌ها و نهادهای انقلابی و برگزاری دوره‌های توان‌افزایی نخبگان فرهنگی جامعه، جریان سازی فرهنگی، تحکیم انقلاب اسلامی و نشر معارف و دین از کارکردهای این قرارگاه فرهنگی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام بارانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است، افزود: نماز جمعه در حقیقت سنگر روشنگری سیاسی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

امام جمعه مهدی شهر با بیان اینکه اولین نماز جمعه استان سمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۷ آذر ۱۳۵۸ در مهدیشهر اقامه شد، گفت: تاکنون یک هزار و۹۰۰ نماز جمعه در مهدیشهر برگزار شده است.

 

مصلی درحال ساخت مهدی شهر نیازمند توجه بیشتر مسؤولان است

 

مدیر اجرایی مصلی نماز جمعه مهدی‌شهر نیز در این نشست گفت: این مصلی در واقع یک مجتمع بزرگ فرهنگی و مذهبی با ظرفیت میزبانی از برنامه‌های بزرگ استانی است.

 

علیرضا کفاش اضافه کرد: تاکنون در مجموع برای احداث این مصلی ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که برای اتمام آن به حدود ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه علی رغم  پیگیری‌های انجام شده، هنوز مسیر دسترسی به مصلی در حال احداث مهدیشهر مناسب نیست، اضافه کرد: ایجاد جاده مناسب به این مکان ضروری است.

 

مدیر اجرایی مصلی نماز جمعه مهدی‌شهر مسیر موجود این مصلی را به‌عنوان تنها راه ارتباطی موجود اعلام کرد و گفت: به‌عنوان مسیر اولیه جاده اصلی بوده که با همکاری شهرداری، فرمانداری و اداره راه و ترابری شهرستان مهدی‌شهر ایجاد شد و این جاده باید برای تسریع در روند احداث مصلی مهدی‌شهر تکمیل شود.

 

کفاش در خاتمه پیش‌بینی کرد: در صورت مشارکت خیران و اختصاص اعتبارات دولتی به این پروژه، احداث شبستان اصلی این مصلی در چند سال آینده به اتمام برسد و در صورت آماده شدن راه دسترسی آن، بتوان نماز جمعه را در این مکان اقامه کرد./977/102/ب3

ارسال نظرات