۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۴۰۱۳۴
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

رویکرد اردوهای جهادی طلاب تقویت روحیه ولایتمداری در بین مردم باشد

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید تقویت روحیه ولایتمداری و باور به قیامت در بین اقشار مختلف مردم، اولویت و رویکرد اصلی طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی باشد.
حجت الاسلام سالاری مکی- مراسم اعزام طلاب خواهر به اردوی جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در مراسم افتتاح اردوی جهادی خواهران طلاب و روحانیان خراسان شمالی که در قرارگاه جهادی فاطمیون برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت فرهنگی طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی بسیار ارزشمند است، افزود: گاهی مردم در زمینهٔ دینی غافل هستند اما یک موعظه و تذکر فرد روحانی، تلنگری وارد کرده و مسیر زندگی آن‌ها را عوض می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید طلاب و روحانیان به‌گونه‌ای عمل کنند که باور داشتن به خداوند و قیامت ابتدا برای آن‌ها و سپس برای مردم به‌صورت کامل لمس شود، اضافه کرد: در آیه 9 سوره آل‌عمران آمده است: «رَبَّنا إِنَّکَ جامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لا رَيْبَ فيهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُخْلِفُ الْميعادَ؛ تو مردم را برای روزی که تردیدی در آن نیست جمع خواهی کرد؛ زیرا خداوند از وعده خود تخلّف نمی‌کند».

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: از حضرت محمد(ص) در مورد سخت‌ترین روز در قیامت سؤال شد، فرمود: ای مردم! سخت‌ترین روز در قیامت روزی است که انسان را حاضر کرده و می‌گویند هر کس حقی بر گردن این فرد دارد جلو آمده و مطالبه کند تا بتواند ادای دین کند و آن روز است که باید انسان جواب حق‌الناس، تهمت زدن، زکات و خمس ندادن و این موارد را بدهد و امکان دارد بدهکاری فرد به‌ اندازه‌ای زیاد شود که کل حسنات او را از بین ببرد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه باور داشتن به روز قیامت می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را کاهش دهد، تصریح کرد: باید طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی باور به قیامت را در بین مردم پرورانده و آن را برای اقشار مختلف روشن و تبیین کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سومین اعتقادی که باید از سوی طلاب و روحانیان برای مردم تشریح و تبیین شود، اعتقاد به ولایت است، خاطرنشان کرد: اعتقاد به ولایت باید مثل شاگرد امام صادق(ع) باشد که گفت: ای پسر زهرا(س) اگر تو بگویی نصف این انار پاک بوده و نصف آن حرام است، من به همان عمل می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به روحیه ولایت‌پذیری رهبر معظم انقلاب در زمان حیات امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شخصی از رهبری سؤال کردند اگر ریاست جمهوری شما تمام شود چه می‌کنید؟ ایشان فرمودند: اگر امام(ره) به من بگوید به لب مرز برو و در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فعالیت کن این کار را خواهم کرد.

 

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند اگر مسؤولان در مورد مشکلات کشور به حرف من گوش می‌کردند الآن دچار این مشکلات اقتصادی نمی‌شدیم، ادامه داد: یکی از دلایلی که امام زمان(عج) تاکنون ظهور نکرده است این است که ما هنوز و به اندازه کافی به روحیه ولایتمداری نرسیده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام سالاری افزود: عده‌ای نزد آیت‌الله سیستانی رفتند، ایشان فرمود: من هر شب برای رهبر معظم انقلاب دعا می‌کنم؛ زیرا اگر ایشان نباشد من این عمامه را نمی‌توانم بر روی سرم بگذارم.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرکت طلاب و روحانیان این استان در اردوهای جهادی، اظهار کرد: تابستان امسال 110 طلبه و روحانی خراسان شمالی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند که از این تعداد 65 نفر طلبه خواهر و 35 نفر برادر هستند.

 

به گفته وی طلاب و روحانیان خواهر و برادر خراسان شمالی در اردوهای جهادی خود 120 روستا را تحت پوشش فعالیت‌های خدماتی، فرهنگی و تبلیغی خود قرار می‌دهند.

 

گفتنی است، امروز سه‌شنبه، مراسم افتتاح اردوی جهادی خواهران طلاب و روحانیان خراسان شمالی در قرارگاه جهادی فاطمیون برگزار شد و پس از آن طلاب خواهر به نخستین مرحله اردوی جهادی مناطق محروم اعزام شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات