۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۴۰۲۵۹

دوره زیباخوانی قرآن ویژه طلاب سطح ۱ در تبریز برگزار شد

دوره زیبا خوانی قرآن کریم به مدت دو هفته و با حضور 21 نفر از طلاب سطح یک استان آذربایجان شرقی در مدرسه مبارکه طالبیه و با حضور پرشور طلاب برگزار شد.
مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام وفادار استاد دوره زیبا خوانی قرآن کریم در مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این دوره به مدت دو هفته و با حضور 21 نفر از طلاب سطح یک استان آذربایجان شرقی در مدرسه مبارکه طالبیه و با حضور پرشور طلاب به مدت دو هفته برگزار شد.

 

وی بابیان اینکه این دوره زیبا خوانی قرآنی کریم باهدف رفع مشکلات روخوانی و روان‌خوانی طلاب برنامه‌ریزی و برگزارشده است، اذعان داشت: این برنامه برای آن است که ما با مشکل عدم توانایی طلاب سطح یک در قرائت قرآن کریم روبرو نشویم و طلبه بتواند قرآن را صحیح و شیوا قرائت کند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شبهات وهابیت و بهتان آن‌ها به تشیع، ادامه داد: یکی از این شبهات تعارض قرآن تشیع با اهل سنت و تفاوت آن دو با یکدیگر است و حال‌آنکه این شبهات صحیح نبوده و خود وهابیت از اهل سنت نبوده و خود را به اهل سنت می‌چسبانند تا علیه شیعه شبهه سازی کند.

 

وی این دوره را یکی از راهکارهایی برای مقابله با شبهات وهابیت درباره شیعیان دانست و خاطرنشان کرد: وهابیت خبیث که خود از مسیر حق اسلام دور است و به دنبال کشتار و جنایت علیه مسلمانان در منطقه است از طریق شبهه سازی علیه تشیع به دنبال تضعیف فرهنگ شیعه است.

 

حجت‌الاسلام وفادار بابیان اینکه این دوره یک دوره مهارت محور است، افزود: برخلاف تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ذیل درس تجوید قرآن در پایه نخست برگزار می‌شد، این جلسات و دوره مهارت محور بود و تلاش داشت تا مهارت روخوانی، تجوید و روان‌خوانی را در طلبه ایجاد کند.

 

وی با تأکید بر رعایت اصول قرائت قرآن کریم، ادامه داد: این دوره با عنوان زیبا خوانی قرآن کریم در محورهای روان‌خوانی، روخوانی و تجوید برگزار شد و هفته آخر این دوره به مباحث تجویدی، مهارت محور و با تدریس همراه با کار عملی اختصاص داشت که توانستیم به اهداف طرح‌شده برای این دوره کوتاه و مفید دست پیدا کنیم.

 

این استاد قرآن کریم بابیان اینکه طلاب با شور و نشاط وارد مباحث هنرهای قرآنی شوند و با تشکیل کلاس‌ها، جلسات و محافل قرآنی، فضای حوزه علمیه را قرآنی‌تر کنند که البته حتماً از برکات بی‌شمار دنیوی و اخروی آن بهره‌مند خواهند شد، ابراز داشت: طلاب باید قرآنی باشند و با قرآن انس داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: وظایف یک روحانی به‌ویژه با رشد و گسترش جامعه در ابعاد مختلف و لزوم پاسخگویی روحانیت به این نیازها، ایجاب می‌کند که روحانیت هم علوم حوزوی را به‌درستی و با عمق هر چه بیشتر فراگیرد و هم به‌صورت فعال در عرصه‌های قرآنی از تلاوت و حفظ و تدریس قرآن گرفته تا ترجمه و تفسیر کلام‌الله وارد شوند./302/854/ب1

ارسال نظرات