۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۴۰۲۸۶
نماینده ولی فقیه در سوریه:

مبارزه با تکفیری ها از اصل ولایتمداری سرچشمه می گیرد

نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان این که ولایتمداری تنها نشستن و دعای فرج خواندن نیست، گفت: امروز کسی ولایتمدار است که مطیع ولی فقیه یعنی جانشین امام زمان در عصر غیبت باشد که اساس مجاهدت در میدان های نبرد با داعش و تکفیری ها اصل ولایت پذیری و ولایتمداری است.
حجت الاسلام طباطبایی اشکذری در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه شب گذشته در حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: یکی از ارزش های انسان از منظر قرآن کریم ولایت پذیری و ولایتمداری است که از سوی ائمه اطهار(ع) هم بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: ولایتمداری یک اصل و باور اعتقادی ارزشمند است که می تواند حیات و ممات ما را تحت الشعاع خود قرار دهد، زندگی انسان معتقد به ولایت و با انسان غیرمعتقد فرق دارد، همان طور که انسان موحد با انسان غیرموحد متفاوت است؛ انسان موحد ممکن نیست رفتارش موحدانه نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در سوریه افزود: اعتقاد به ولایت در زندگی اثرگذار است زیرا زندگی پدیده ای زاییده افکار، باورها و اندیشه های ما است که برمبنای آن عمل می کنیم البته گاهی ضعف و گاهی نقصان دارد.

 

وی تصریح کرد: در هر صورت انسان صادق و مؤمن جز به آنچه می اندیشد، عمل نمی کند زیرا باید اعمال و رفتار او با اندیشه اش سازگار باشد.

 

ولایتمداری انسان را آزادی حیوانی دور می کند

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری ادامه داد: باور به ولایت سبب می شود خود را رها و آزادِ حیوانی تصور نکنیم، زیرا حجج الهی را صاحب اختیار خود می دانیم که به هرآنچه از نعمات و عنایات خداوند به ما رسیده است، اولویت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سوریه تأکید کرد: ولایت پذیری و ولایت مداری یعنی امام را مأمور به ولابت بدانیم، که شرایط آن ایمان و اطاعت از ولی خدا است؛ اطاعت از ولی خدا فرمانبرداری، تبعیت کردن و طبق رضای او عمل کردن است.

 

وی با اشاره این که معنای اطاعت، اطاعتِ صرف نیست یعنی انسان بدون این که تحقیق کند و چیزی بپرسد، مطیع باشد، خاطرنشان کرد: خداوند اطاعت پذیری به تنهایی را از حوزه انسانی خارج کرده است البته پرس و جو و تحقیق به منظور فهم و آگاهی مدنظر است وگرنه کسی حق ندارد معترض امر ولی خدا باشد و دربرابر آن چون و چرا کند.

 

اطاعت تکوینی و تشریعی

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری با اشاره به اطاعت تکوینی و تشریعی موجودات عالم، عنوان کرد: براساس اطاعت تکوینی حیوانات، گیاهان، نباتات و جامدات بدون اراده و اختیار مطیع خداوند هستند ولی اطاعت تشریعی مربوط به انسان است.

 

وی با بیان این که خلقت انسان بر همه موجودات حتی فرشتگان الهی امتیاز دارد، مطرح کرد: انسان دارای قدرت تعقل، اراده و اختیار است، ملائکه عقل دارند اما قدرت تعقل ندارند و نمی توانند بیندیشند از این رو تخلف ملائکه و فرشتگان بی معنا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری با اشاره به این ابهام که شیطان اگر اراده ندارد چگونه از خداوند تبعیت نکرد، بیان کرد: درباره ابلیس باید گفت او از جنس ملک نیست بلکه جن است و براثر عبادات فراوان در سالیان طولانی همتراز ملائکه شد و مقام و رتبه اش با ملائک برابری می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: انسان با اراده و اختیاری که خداوند به او عطا فرموده است عمل می کند و می تواند مطیع یا غیر مطیع باشد؛ در صورتی که از ولی خدا اطاعت نکند زندگی او هم در دنیا هم در آخرت دوزخ است.

 

وی با اشاره به کسانی که امروز در عصر غیبت، عده ای خود را تحت امر ولی فقیه که جانشین حضرت بقیة الله است نمی دانند، اظهار کرد: خارج شدن از ولایت چه در زمان حضور و چه در زمان غیبت ظلمت کده ای است که نور ولایت ندارد، ایستادگی در برابر ولی فقیه و تبعیت نکردن از ایشان انسان را به قعر دوزخ و آتش می برد.

 

امام جمعه سابق فریمان با تأکید بر ای که آبادانی زندگی در کنار امام زمان(عج) و در کنار ولی خدا است، ابراز کرد: امتی که در عالم سرافرازانه و عزتمندانه زندگی می کند امت ولایتمدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که سر به فرمان ولی خدا نهاده است و شهیدان انقلاب، شهیدان ترور، شهیدان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و ایثارگران نمونه هایی از ولایتمداران این امت هستند.

 

مبارزه با تکفیری ها از ولایتمداری سرچشمه می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری خاطرنشان کرد: امروز فرزندان این ملت و دیگر ملت ها  که در کشورها و بلاد اسلامی مقابل تکفیری ها ایستادگی و مجاهدت می کنند بر اساس ولایت پذیری و ولایتمداری است.

 

نماینده ولی فقیه در سوریه متذکر شد: ولایتمدار کسی نیست که بنشیند و فقط دعای فرج بخواند، بلکه کسی که در میدان های نبرد با داعش و تکفیری ها مبارزه یا در این زمینه اعلان آمادگی می کند، ولایتمدار است.

 

وی با بیان این که در دوران غیبت نگه داشتن دین مثل نگه داشتن آتش در کف دست است، اظهار کرد: دینِ دوران غیبت در کنار و همراه ولی خدا بودن است، تشخیص ولی خدا، ایمان و اطاعت به ولی خدا سبب د گوارا شدن زندگی، عاقبت بخیری و عامل سعادت می شود و در غیر این صورت زندگی دوزخ است./201/1308/ب1

ارسال نظرات