۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۰۵۳۰

آیین گشایش یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آیین گشایش نمایشگاه یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی به همراه آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی 14 مرداد در اصفهان برگزار می شود.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به مستندسازی آثار و برنامه های یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی گفت: از ابتدای تشکیل جلسات اتاق فکر ضمن تهیه گزارش مکتوب از مصوبات جلسه، تصویربرداری به طور کامل انجام شده و همچنین درمراحل مختلف ارسال فراخوان، دریافت آثار، روندانتخاب، داوری نیز برنامه ریزی های لازم جهت مستندسازی و ارایه گزارش مستند انجام شده است.

وی افزود: برای مستندسازی آثار راه یافته به بخش رقابتی جشنواره، همچون دوره های گذشته جشنواره روند انجام عکاسی از این آثار در برنامه های این دوره از جشنواره نیز پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین آثار ده دوره قبلی برگزاری جشنواره رضوی در اصفهان نیز در دست چاپ می باشد که قرار است در مراسم اختتامیه جشنواره سال جاری از آن رونمایی شود.

حجت الاسلام ارزانی گفت: جلسات اتاق فکر یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی به صورت منظم و با حضور اساتید برجسته نگارگری استان اصفهان برگزار شده است.

وی با بیان این که تصمیمات اتخاذ شده توسط اعضا اتاق فکر در ارتقا یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی موثر بوده است، گفت: تصمیمات اصلی و اساسی در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره، اعم از انتخاب موضوع، تدوین فراخوان، روند اجرا، انتخاب، داوری و همه مراحل آغاز تا انجام کاملا برگرفته از همفکری و تبادل نظر بین اعضای اتاق فکر یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: جلسات اتاق فکر یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی به صورت منظم و با حضور اساتید برجسته نگارگری استان اصفهان و همچنین مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شده و از نتایج این جلسات در تصمیم گیری های مربوط به این جشنواره بهره لازم گرفته شده است.

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: همچنین فرآیند نظارت در برنامه های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به دو صورت عمومی و تخصصی پیش بینی شده است تا انشاالله انتخاب ٨ برنامه موضوعی برتر مبتنی بر نتایج حاصله از این نظارت ها انجام گیرد.

گفتنی است همزمان با ایام سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یازدهمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی را در بخش نگارگری در مرداد ماه امسال برگزار می‌کند.

شایان ذکر است آیین گشایش نمایشگاه یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی پنج‌شنبه ١٤ مرداد ساعت ١٧ در موزه هنرهای معاصر و آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی ١٤ مرداد ساعت ١٨ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان است./939/102/ب3

ارسال نظرات