۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۶۵۸

هشدار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نسبت به افزایش طلاق در جامعه

رییس ستاد اقامه نماز با انتقاد و ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کشور، گفت: در واقع امروز سرعت طلاق گرفتن بسیار بالا رفته و این مسأله گاه به ظرفیت های اندک افراد در رفتارهای اجتماعی شان برمی گردد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز 7 مرداد در دهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با عنوان «از اسلام تا اسلام» در هتل جم مشهد به تبیین آئین همسرداری پرداخت.

 

وی با بیان این که در انتخاب همسر مقدار مهریه دارای اهمیت است، افزود: بهتر آنست که پدر عروس به داماد بگوید مهریه هر مقدار که برایت آسان است همان لحاظ شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که انسان باید همه کارهای خود را به صورت هدفمند انجام دهد، تصریح کرد: اسلام به گونه ای است که اگر عمل صالح انجام دهید از مادیات به معنویات هم خواهید رسید.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه 35 سوره نساء گفت: اختلافات، دعواها و کشمش های زناشویی امری طبیعی است و نباید نگران این موضوعات شد و در عین حال در این شرایط نباید دعواها به دادگاه های بیرون کشیده شود بلکه با کد خدامنشی بزرگترها این کدورت ها رفع شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد و ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کشور، اظهار کرد: در واقع امروز سرعت طلاق گرفتن ها مثل تاکسی گرفتن شده است و این مسأله گاه به ظرفیت های اندک افراد در رفتارهای اجتماعی شان برمی گردد.

 

وی با بیان این که جامعه، مسؤول خانواده ها است، تصریح کرد: در همین راستا بایستی علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و نباید اطرافیان بگذارند دعواهای خانوادگی بالا بگیرد و منجر به نزاع و کشمش ودر نهایت طلاق و جدایی شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) تصریح کرد:  همیشه گشایش ها در کنار سختی ها حاصل می شود و در عین حال نباید نسبت به اتفاقات و پیشامدهای زندگی روزمره زود قضاوت کرد چرا که خداوند به هرکس داشته هایی را عطا کرده است.

 

ساخت خانه های سالمندان در بافت شهرسازی اسلامی معنایی ندارد

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شهرک سازی غیر اسلامی، گفت: خداوند به فرزندان دستور داده است که پدر و مادر سالمند در کنار خود فرزندان پیر شوند نه این که به خانه سالمندان در خارج از شهر منتقل شوند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: ساخت خانه های سالمندان در بافت شهرسازی اسلامی معنایی ندارد.

 

وی افزود: برای هر رشته تحصیلی ما نیازمند کتاب هستیم تا مشکلات اینچنینی ایجاد نشود که وقتی می خواهیم درباره ساخت و سازهای ساختمانی صحبت کنیم علم ما درباره شهر سازی اسلامی ضعیف است چرا که نتوانسته ایم اسلام را هنرمندانه معرفی کنیم.

 

رییس ستاد اقامه نمازکشور افزود: ما از اسلام فقط نماز و تیمم و روزه را می شناسیم و تا زمانی که نسبت به اسلام به معرفت نرسیم مشکلات ما باقی خواهند ماند./202/934/ب1

ارسال نظرات