۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۷۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

مکتب امام صادق مکتب علم و ایمان است

حجت الاسلام امیرنژاد از امام باقر(ع) به‌عنوان بنیانگذار دانشگاه‌های علمی و امام صادق(ع) را پرورش‌دهنده شاگردانی ممتاز و اسلام‌شناسانی واقعی در علوم مختلف یاد کرد.
شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسن امیر نژاد، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در جمع روحانیان و بسیجیان در حسینیه امام خمینی (ره)، از امام باقر(ع) به‌عنوان بنیانگذار دانشگاه‌های علمی و امام صادق(ع) را پرورش‌دهنده شاگردانی ممتاز و اسلام‌شناسانی واقعی در علوم مختلف یادکرد.

 

وی بابیان اینکه تربیت 4000 دانشمند کارآمد مهم‌ترین ثمره شیخ الائمه(ع) بوده است، تأکيد کرد: جايگاه رفيع و فصل بسيار درخشان تاريخ اسلام در عصر امام صادق(ع) سبب شده تا مذهب تشيع که اعتقاد به ولايت و امامت دوازده جانشين به‌حق پيامبر گرامي اسلام(ص) را دارد، به‌عنوان مذهب جعفري شناخته شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه درس‌آموزی از مکتب امام صادق(ع) محدوده زماني و مکاني ندارد و در همه تاريخ و جغرافياي انساني گسترده است، ازاین‌رو حوزه‌های علميه بايد با الگو گیری از اين مکتب درراه گسترش علم ديني و مقابله با افکار کج اندی‌شانم و استقامت درراه اعتلاي دين تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: باوجوداینکه امام علی(ع) و امام حسن(ع) مدتی حکومت را در اختیار داشتند، مکتب شیعه در زمان امام صادق(ع) تشکیل شد و به مکتب جعفری شهرت یافت؛ چراکه در دوره ایشان بیشترین شاگردان تربیت شدند تا به مسائل و نیازهای جامعه پاسخ دهند.

 

حجت‌الاسلام امیر نژاد دوران زندگاني امام صادق(ع) را عصر جنبش فرهنگي و فکري و برخورد فرقه‌های گوناگون دانست و افزود: امام صادق(ع) در عصر خويش توانست با جهاد علمي و تربيت چهار هزار شاگرد و نشر فرهنگ ناب اسلامي، شبهات و انحرافات ایجادشده در آن زمان را از بين ببرد.

 

وی مجهز شدن به ابزار و سلاح علم را بهترین راه مقابله با دشمن عنوان و بیان کرد: برای مقابله با چالش‌های داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای چاره‌ای جز تجهیز به سلاح علم نداریم، علم مهمترین عالم در اقتدا، قدرت و سلطه است و ازاین‌رو باید پیشرفت علمی کشور تسریع یابد و قله‌های علمی طی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، نفاق را ثمره تمدن شیطانی غرب دانست و بابیان اینکه متأسفانه هر چه متمدن‌تر به معنای غربی شویم نفاق نیز در جوامع بیشتر می‌شود، گفت: امروز جنایتکاران بزرگ قرن خود را حامیان حقوق بشر می‌دانند و اسلام نیز از ابتدای پیدایش تاکنون ضربه‌ای که از نفاق خورده است از هیچ‌چیز نخورده است.

 

وی دروغ‌گویی صریح، چرب‌زبانی و القای باطل به‌جای حق را از جمله خصوصیات منافقان عنوان و تأکید کرد: باید با هوشیاری کامل و دقت زیاد، مراقب آسیب‌ها و گزند نفاق باشیم، نقاط، مبارزه با اعتقادات مردم و گرایش به سمت تمدن شیطانی غرب از آسیب‌هایی است که امروز با آن دیگر است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از ویژگی های ائمه اطهار مبارزه با ظلم و استکبار بود، ابراز داشت: استکبار ستیزی که برگرفته از متون دینی و کتاب شریف الهی است، سیره ائمه اطهار بود./202/854/ب1

ارسال نظرات