۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۴۰۷۹۴
آیت‌الله سلیمانی:

خوش‌خدمتی به آمریکا نتیجه‌ای جز فتنه و ناامنی ندارد

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: دولتمردان ترکیه باید از کودتای نافرجام درس عبرت بگیرند و به صدای اعتراضات مردم خود گوش بدهند، زیرا خوش‌خدمتی به دنیای استکبار و حمایت از تروریسم در منطقه، حاصلی جز فتنه و ناامنی برای همه نخواهد داشت.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 8 مردادماه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، حسن همجواری خود را نسبت به کشور ترکیه نشان داده است و هیچگاه راضی به ناامنی در کشورهای همسایه نیست.

 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان نظام اسلامی کودتای ترکیه را بلافاصله محکوم کردند، افزود: ما مخالف هرگونه خشونت هستیم، اما مسؤولان حکومتی در ترکیه باید ریشه این ناامنی‌ها و اعتراضات را پیدا کنند و از این حادثه درس عبرت بگیرند.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: دولت ترکیه باید به دنبال رفع نواقص باشد و بداند که خوش‌خدمتی به دولت‌های استکباری و تحریک گروه‌های تروریستی برای ناامنی در کشورهای همسایه نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

 

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: متأسفانه ترکیه امروزه به محل تجمع تروریست‌ها تبدیل شده و از گروه‌های تروریستی همچون داعش، حمایت همه‌ جانبه‌ می‌کند، از این رو باید این رویکرد خود را تغییر دهد و عامل ناامنی و فتنه در منطقه نباشد.

 

وی در ادامه با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع)، عنوان کرد: امام صادق(ع) پاسدار حقیقی مکتب پیامبر(ص) بودند که تأسيس نهضت عظيم علمي و مكتب فكرى و احياگرى تعليمات اسلامى موجب شد تا ایشان به عنوان ریيس مذهب جعفرى شناخته شوند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان ادامه داد: امام صادق(ع) شخصیتی بزرگ و متعالی است که متعلق به کلیه جهان بشریت است، زیرا شاگردان امام صادق(ع) که از میان مذاهب و ادیان مختلف بودند، از علمای بزرگ جهان هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازنده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیان کرد: این نهاد از ابتدای تأسیس تاکنون اهداف انقلاب را تبلیغ کرده و به سازماندهی حرکت‌های مردمی پرداخته و بحمدالله دستاوردهای بزرگی به ارمغان آورده است./831/201/ب2

ارسال نظرات