۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۴۰۹۹۶
استاد حوزه علمیه:

طلبه باید صالح و مصلح باشد

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که با گفتن این که ما شیعه هستیم یا این که ما بسیجی، مسجدی و طلبه هستیم کاری درست نمی شود و باید خیلی تلاش کرد، گفت: طلاب نه تنها باید خودشان را اصلاح کنند، بلکه طلبه خوب کسی است که در زندگی خود هم صالح باشد هم مصلح. 
طلاب و روحانیان حوزه علمیه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام فاضل معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور شب گذشته در بازدیدی از حوزه علمیه کهنوج کرمان، گفت: خدا را شاکرم که توانستم برای دومین بار به خطه  برخوردار کهنوج پا بگذارم.
 

وی افزود: کهنوج منطقه محروم نیست و من آن را خطه برخوردار و غیر محروم می دانم زیرا این منطقه با تمام مشکلاتی که دارد اما حوزه علمیه ای بسیار پربار دارد که مرحم برای تمام کاستی های این منطقه است و من تا بحال در تمام کشور این چنین مدرسه علمیه ای با این برنامه ها  و با این نظم و هماهنگی و با این طلاب متدین و خوب  ندیده ام.

 

حجت الاسلام فاضل با اشاره به آیه﴿فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا(توبه۱۰۸)، اظهار داشت:  آب کر و آب جاری اگر شیء نجسی با آن برخورد کند هیچ تغییری برای آب ایجاد نمی شود و نه تنها خود آب نجس نمی شود بلکه آن شیء نجس را نیز پاک و طاهر می کند و این مثال کسی است که تزکیه نفس کرده و با هر پلیدی که مواجه شود خدشه ای در او وارد نمی شود و یک طلبه واقعی باید اینگونه باشد.

 

وی  با استناد به آیه 5 سوره قصص "وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ" بیان داشت: زمانی که اراده خداوند به چیزی تعلق بگیرد چیز دیگری جلودار ان نیست و همه چیز در اختیار خداست و به تعبیر قرآن در سوره یس آیه 82 ﴿إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيئًا أَنْ يقُولَ لَهُ كُنْ فَيكُونُ﴾ چون به چیزی اراده فرماید کارش اين بس كه مى‏ گويد باش پس [بى درنگ] موجود مى ‏شود و خدا این طور اراده کرده که یکی از ذخایر خودش را که امام زمان (عج) است را برای روز مبادا برای مردم کنار بگذارد و دنیا را پر از عدل و داد کند و اراده خدا بر این شرط است که اگر شرایط مهیا باشد خداوند امام زمان  خودش را برای مردم می فرستد.

 

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور ابراز داشت:  امام زمان (عج) یک مصلح کل است یعنی نه تنها خودش صالح است، اصلاح کننده هم هست و برای ظهور قطعا نیاز به یار و یاور دارد یعنی کسانی باید باشد که ایشان را یاری کنند و بنای کار خداوند این است که کار خارق العاده انجام داده نشود همانطور که خداوند در سوره فتح آیه 23 فرمود (وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا) یعنی در سنت الهى هرگز تغييرى نخواهى يافت و دنیا دار اختیار است و همگی ما باید دائما بین خیر و شر یکی را انتخاب کنیم بدون این که چیزهای خارق العاده و ماورائی ما را به سمت خیر ببرد و همین مطلب رمز اشرف مخلوقات بودن ما است که در مواجهه با خیر و شر سیاهی و سفیدی کدام را انتخاب می کنیم.

 

وی عرضه داشت:  ما باید زمینه را برای ظهور امام عصر آماده سازیم و امام زمان در پیغام هایی که برای مردم فرستاد فرمود که برای ظهور من بسیار دعا کنید . خود آقا دوست دارند که سریعتر تشریف بیاورند اما اول باید مقدماتی آماده شود تا امام زمان بیاید و این مقدمات به دست ما و شماست.

 

حجت الاسلام فاضل در ادامه روایتی از امام محمد باقر پیرامون بحث تشیع و شیعیان واقعی قرائت کرد و گفت:  امام محمد باقر(علیه السلام) به یکی از اصحابش - به نام جابر جعفی - فرمود: ای جابر! برای کسانی که خود را شیعه ما می دانند تنها این کافی نیست که فقط بگویند اهل بیت را دوست داریم، به خدا سوگند! از شیعیان ما نیستند مگر آن افرادی که تقوای الهی داشته و (در همه امور) به دستوراتش عمل کنند.

 

وی بیان کرد: ما باید با توجه به همین روایات زمینه ساز ظهور آقایمان باشیم و این با گفتن این که ما شیعه هستیم یا این که ما بسیجی یا مسجدی یا طلبه هستیم کاری درست نمی شود و باید خیلی تلاش کرد؛ این که نه تنها ما باید خودمان را با صلاحیت کنیم بلکه باید ما هم صالح باشیم هم مصلح یعنی این که وقتی نگاهمان به دیگران افتاد انها را هم متحول کنیم و تبلیغ اساسی قبل از زبان رفتار و کردار ما است.

 

حجت الاسلام فاضل در پایان گفت: از همراه همکار گرامی حجت الاسلام میر اسماعیلی و هم چنین معاونت آموزش حوزه علمیه کهنوج حجت الاسلام براهویی تشکر می‌کنم./202/9707/ب1

ارسال نظرات