۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۴۱۱۵۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

لزوم اولویت‌بندی اجرای پروژه‌های عمرانی در امامزاده‌های خراسان شمالی، تکمیل مجتمع توان‌بخشی ایثارگران استان در انتظار تأمین اعتبار و برگزاری نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در خراسان‌ شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌های مرمت و تعمیر بنای بقاع متبرکه در استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های ناتمام زیادی در امامزاده‌های استان وجود دارد که به علت نبود اعتبار، اتمام آن‌ها ممکن نیست.

 

وی افزود: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان، اعتبارات خوبی به مرمت و تعمیر بنای بقاع متبرکه استان اختصاص یافت اما از آنجایی‌ که این اعتبار در میان تعداد زیادی از بقاع متبرکه توزیع شد و کفاف تکمیل را نداشت، هیچ‌کدام از پروژه‌های مزبور کامل نشد و اکنون شاهد ناتمام بودن اجرای این اقدامات هستیم.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: یکی از ایرادها در این زمینه، توجه نکردن به متمرکز شدن اعتبارات بر روی چند پروژه و اولویت گذاشتن برای آن است؛ درحالی‌که اگر اعتبار به چند پروژه محدود شده و این پروژه‌ها به اتمام برسد بسیار بهتر از آن است که پروژه‌های متعددی اجرایی شده و همه آن‌ها نیز ناتمام بمانند.

 

تکمیل مجتمع توان‌بخشی ایثارگران خراسان شمالی در انتظار تأمین اعتبار

حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: اتمام نخستین مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثارگران خراسان شمالی نیازمند ۱۶ میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای نصب آسانسورها، نمای ضلع جنوبی، ساخت محوطه جنوبی و تجهیز فاز دوم این مجتمع هزینه خواهد شد، افزود: عملیات اجرایی این مجتمع دو ماه آینده به پایان خواهد رسید و مراحل تجهیز فاز اول به‌منظور بهره‌برداری از آن، آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: این مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی با زیربنای ۱۵ هزار متر دارای امکانات مختلف فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی نظیر استخر شنا، سالن‌های چندمنظوره، رستوران، تالار برگزاری مراسم، آمفی‌تئاتر، محل اسکان و غیره است.

 

آغاز نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در خراسان ‌شمالی

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌شمالی گفت: نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی خراسان ‌شمالی و سی‌و‌پنجمین نمایشگاه کشوری این رویداد فرهنگی هنری از عصر دهم مردادماه در بجنورد آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه مد و لباس با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در نگارخانه نگارستان شهرستان بجنورد برپا شده است، افزود: این نمایشگاه باهدف جلوگیری از فراموشی و تغییر ماهیت پوشش ایرانی اسلامی در بین جوانان، عدم استفاده از پوشش‌های غربی و تعمیق‌بخشی این باور در بین مردم، پاسخگویی به نیاز عموم جامعه و حمایت از تولیدات داخلی، ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و تلاش در راستای تولیدی کردن در کنار آموزش برپا شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌هایی با گفتمان‌ عفاف و حجاب با بهره‌گیری از اساتید برجسته را ازجمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: نمایشگاه مزبور از دهم تا چهاردهم مردادماه دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

 

اجرای طرح بوستان معرفت در هفت پایگاه اوقات فراغت شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت بوستان معرفت در تعطیلات تابستان جاری گفت: به همین منظور طرح بوستان معرفت در هفت پایگاه اوقات فراغت این شهرستان آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد سه پایگاه در شهر لوجلی و چهار پایگاه در بخش مرکزی بوده و هر کلاس 30 دانش‌آموز راهنمایی تا دبیرستان را دارد، اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی و فرهنگی مذهبی این سازمان در اوقات فراغت و در قالب بوستان معرفت مانند سنوات گذشته با حضور نوجوانان آغاز شده است.

 

حجت‌الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری کلاس‌ها، تبیین احکام، معارف دین و مفاهیم قرآن کریم سیره عملی اخلاقی اهل بیت (ع) است، افزود: برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مذهبی، تبیین اهمیت اقامه نماز، فرهنگ‌سازی و تأکید بر مصرف بهینه آب شرب، بیان اهمیت وحدت، یکپارچگی، همدلی و ترویج سبک زندگی اسلامی، احترام والدین و غیره ازجمله برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی پیش‌بینی شده پایگاه‌های اوقات فراغت است./303/9314/ب1

ارسال نظرات