۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۴۱۲۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

نخستین اقدام جنگ نرم ایجاد شبهه بر آموزه های دینی و معرفتی است

استاد حوزه علمیه قم نخستین اقدام جنگ نرم را ایجاد شبهه بر آموزه های دینی و معرفتی دانست و گفت: دشمن از طریق جنگ نرم در دل انسان هایی که ایمان قوی ندارند ایجاد تردید کرده و با گسترش شبهات سبب از بین رفتن انگیزه دفاع از ناموس، باورها، اصول و ارزش ها می شود.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مسعود مفخمی، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در میان جمعی از طلاب حوزه های علمیه اردبیل در حوزه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل با اشاره به برنامه های استکبار و به ویژه آمریکا برای ضربه زدن به ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب در نظر دارند تا جمهوریت را از نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته و این نظام مردمی را تبدیل به نظام های قرون وسطایی و استبدادی کنند.

 

وی افزود: آمریکا سعی دارد تا اسلامیت را از ایران بگیرد تا این نظام مقدس را تبدیل به یک نظام سکولار کند.

 

حجت الاسلام مفخمی در ادامه با اشاره به مسأله فضای مجازی، تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از فضای مجازی در بین خانواده ها و نسل جوان گسترش یافته و از این رو باید برنامه ریزی برای آشنا کردن نسل جوان و خانواده ها با خطرات و تهدیدات زندگی مجازی انجام شود.

 

این استاد حوزه های علمیه اردبیل در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمنان، بیان داشت: بیست سال پیش، دشمن متوجه شد که نمی تواند با جوانان و امت اسلامی ایران به صورت جنگ سخت مقابله کند و از این رو جنگ نرم را به عنوان آخرین حربه خود برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد.

 

حجت الاسلام مفخمی با اشاره به خصوصیات جنگ نرم، بیان داشت: جنگ نرم نیازی به لشکرکشی ندارد، در قلوب و اذهان نفوذ می کند و به عبارت دیگر، وجه درونی دارد و به همین خاطر خود قربانی متوجه حمله دشمن نمی شود، جنگ نرم به صورت یکباره عمل نمی کند، بلکه به صورت تدریجی و بسیار آرام در قلب قربانی می نشیند، جنگ نرم به شیوه القایی عمل می کند و این القاء به صورت دائمی بوده و تردیدآور در باورها و اعتقادات است.

 

وی با اشاره به اهداف جنگ نرم دشمنان، اظهار داشت: هدف کلان از جنگ نرم، تحمیل اراده خود به طرف مقابل است و از اهداف خرد جنگ نرم می توان به تضعیف و تخریب باورهای دینی از طریق تحریف یا تغییر باورها، تضعیف ارکان نظام، اختلاف افکنی و گسترش فساد اشاره نمود.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به شیوه اقدامات تهدید نرم دشمن در عرصه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام جنگ نرم، ایجاد شبهه بر آموزه های دینی و معرفتی است تا از این طریق، تردید را بر جان انسان هایی که ایمان قوی ندارند بیندازند و در کنار ایجاد این شبهات، دشمن اقدام به از بین بردن انگیزه دفاع از ناموس، باورها، اصول، ارزش ها و کشور می کند تا به وسیله این عمل طرف مقابل را به طور کامل خلع سلاح کند.

 

حجت الاسلام مفخمی بیان داشت: کسی که نسبت به این موارد غیرت نداشته باشد، هرگز در مقابل دشمن دست به دفاع نخواهد برد و دشمن در مرحله آخر با گسترش فساد در جامعه افراد را سرگرم امیال نفسانی می کند تا به اهداف شوم خود دست یابد.

 

وی به برخی راهکارهای مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید باور داشت که هجوم و تهدید نرمی وجود دارد و دشمن می خواهد از این طریق بر ما غلبه کند و سپس باید تاکتیک های جنگ نرم را شناسایی کرده و اقدام به مهندسی و عمق بخشی به این تاکتیک ها کرد و با تشکیل اتاق فکر جهت جلوگیری و مقابله با جنگ نرم پرداخت./937/202/ب2

ارسال نظرات