۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۴۱۲۳۱

دوره «احکام زندگی در اسلام» در مدرسه علمیه زینبیه ایرانشهر برگزار شد

مسؤول امور فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر گفت: دوره آموزشی «احکام زندگی در اسلام» ویژه بانوان طلبه به مدت 15 روز در مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
احکام

مریم شمس، مدرس و مسؤول امور فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در دوره آموزشی «احکام زندگی در اسلام» افزون بر بیان احکام ویژه بانوان و همچنین احکام ویژه دوران نوجوانی، به بیان دستورات الهی برای رسیدن به زندگی سالم و همراه با سعادت، پرداخته شد.

 

وی عنوان کرد: جامعیت دین اسلام در این است که برای همه شئون زندگی انسان‌ها برنامه و دستورالعمل دارد، از این رو اگر بتوانیم این دستورات را به طور صحیح استخراج کرده و به کار ببندیم، مشکلی متوجه ما نخواهد بود.

 

مسؤول امور فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر افزود: امروزه دنیای غرب به دنبال ارائه نوعی سبک زندگی مادی‌گرایانه و لذت‌جویانه و تحمیل آن بر سایر جوامع است، چون سود و منفعت آنان در پیروی هرچه بیشتر جوامع از الگوی زندگی غربی است.

 

وی ادامه داد: برای مقابله با سبک زندگی غربی که نتیجه‌ای جز افزایش اضطراب‌ها ندارد، باید ابتدا سبک زندگی اسلامی و تعالیم الهی برای داشتن یک زندگی همراه با آرامش و سعادت را بشناسیم و سپس با کمک منبرها و تریبون‌ها برای افراد تبیین کنیم.

 

شمس بیان کرد: احکام اسلامی در حقیقت مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که برای جلوگیری از بیراهه رفتن ارائه شده است و وظیفه هر حوزوی و مبلغ دینی است که نسبت به آن آشنایی داشته و به جامعه خود هم منتقل کند./303/831/ب1

ارسال نظرات