۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۴۱۶۹۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری ۳۵ هزار فعالیت فرهنگی هنری به مناسبت دهه کرامت در خراسان رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری 35 هزار فعالیت به مناسبت دهه کرامت در سراسر استان خبرداد و گفت: این فعالیتها در قالب 58 برنامه در مساجد، کانونهای فرهنگی هنری، ادارات ، تشکلهای مردمی، هیأت مذهبی و دیگر دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز 13 مرداد در نشست خبری تشریح برنامه های فرهنگی و هنری دهه کرامت که در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد استان برگزار شد، گفت: در راستای غنی سازی برنامه های این ایام هشت ستاد ویژه جشنهای دهه کرامت تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: این هشت ستاد ویژه متشکل از آستان قدس رضوی، دفتر امور زائرین استانداری، هماهنگی شهری با همکاری شهرداری مشهد، تبلیغات و اطلاع رسانی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فعالیتهای مردمی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امور بانوان استانداری، کمیته تامین محتوا با محوریت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و کمیته ارزیابی و نظارت استانداری خراسان رضوی است.

 

سرابی درادامه درباره برنامه های آغازین در روز دهه کرامت گفت: همزمان با میلاد حضرت معصومه(ع) در روز 14 مرداد و روز دختر مراسم افتتاحیه این برنامه ها در قم آغاز و همزمان با این برنامه، مراسم گلباران حرم رضوی از صبح فراد ساعت 8 صبح از میدان شهدا به سمت حرم رضوی با حضور بانوان مشهدی برگزار می شود.

 

وی با تأکید بر مردمی بودن برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: 40  دستگاه اجرایی در اجرای برنامه های دهه کرامت استانی عضو هستند و هشت ستاد ویژه هم تشکیل شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که تلاش کمیته محتوایی برنامه های دهه کرامت که بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی استان است این است که این فعالیتها برای سال آینده توسط این کمیته بازنگری شود، تصریح کرد: امید است بتوانیم در سال 2017 با محوریت جشنهای دهه کرامت  فرصت برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که برای سال 2017 نیاز به تأمین محتوا داریم و کمیته محتوایی نیز غنی سازی این فعالیت ها را برعهده دارد تا بتوانیم مشهد را به عنوان الگوی جهان اسلام معرفی کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری 35 هزار فعالیت به مناسبت دهه کرامت در سراسر استان خبرداد و گفت: این فعالیتها در قالب 58 برنامه در مساجد، کانونهای فرهنگی هنری، ادارات، تشکلهای مردمی، هیأت مذهبی و دیگر دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

 

دبیری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درادامه گفت: 18 درصد از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره کتاب رضوی، جشنواره محراب، نهضت کتابخوانی، شعر رضوی، جشنواره سیره و معارف رضوی،همایش روش های تبلیغ از جمله این برنامه ها است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در ایام دهه کرامت 30 برنامه توسط شهرداری مشهد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بخشی از این برنامه ها شامل تزئینات در شهرها و بخش دیگر شامل برگزاری جشنها در پارکها و بوستانهای شهر است./934/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات