۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۱۸۳۴
مدیر خدمه آستان قدس رضوی خبرداد؛

برگزاری ۹۲ برنامه فرهنگی از سوی معاونت اماکن متبرکه رضوی ویژه دهه کرامت

مدیر خدمه آستان قدس رضوی گفت: 92 برنامه فرهنگی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران غیرایرانی همزمان با ایام خجسته دهه کرامت رضوی برگزار می شود.
مدیر خدمه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد توکلی، مدیر خدمه آستان قدس رضوی، امروز در نشست خبری تشریح برنامه های معاونت اماکن متبرکه و امور زائران غیرایرانی از برگزاری 92 عنوان برنامه ویژه دهه کرامت امسال خبر داد و گفت: جشنهای میلاد رضوی در مشهد، روستاها و شهرستانهای موقوفه دار همچنین در سطح گسترده ملی و فراملی از سوی کاروانهای خادمان رضوی برگزار می شود.

 

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مبادی ورودی شهر مشهد از جمله برنامه های معاونت اماکن متبرکه ویژه دهه کرامت است که خادمان بارگاه رضوی در مبادی ورودی شهر حضور پیدا کرده و دعوت‌نامه‌های میهمانسرای حضرت رضا(ع) را توزیع می کنند.

 

توکلی از تشرف حدود ۶۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، معلولان و بیماران خاص، خانواده شهدا و ایثارگران، ناشنوایان و نابینایان به حرم رضوی و پذیرایی از آنها در مهمانسرای حضرت رضا(ع) خبر داد.

 

مدیر خدمه آستان قدس رضوی ادامه داد: «نوای ملکوت»، آیین نقاره زنی ویژه صبح میلاد است که به صورت ویژه در حرم رضوی اجرا می شود، همچنین غبارروبی گلزار شهیدان مدفون در حرم ثامن الحجج(ع) همزمان با روز میلاد امام هشتم(ع) انجام می شود.

 

توکلی افزود: آیین تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد بارگاه منور رضوی ساعت 7 صبح روز میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در صحن آزادی با حضور تولیتهای اعتاب مقدسه برگزار می شود.

 

مدیر خدمه آستان قدس رضوی بیان کرد: خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) صبح میلاد در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدا تجمع می کنند و با همراهی مردم در حالی که گل به دست دارند، به حرم رضوی مشرف شده و حرم را گلباران می کنند.

 

وی از گل آرایی و نورایی در این ایام به صورت ویژه و خاص خبر داد و افزود: بخش اعظم گلهای استفاده شده در دهه کرامت از طرف ارادتمندان و تولیدکنندگان گل و گیاه سراسر کشور و همچنین مؤسسه باغات آستان قدس رضوی تامین می‌شود.

 

مدیر خدمه آستان قدس رضوی مطرح کرد: «تحفه‌ رضوی» عنوان برنامه ای است که ویژه عقد زوج‌های جوان در دهه کرامت، از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اجرا می شود.

 

وی گفت: خادمان رضوی در طول دهه کرامت با مراجعه به بیمارستانهای استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از بیماران عیادت و به آنها بسته‌های متبرک اهدا می‌کنند.

 

توکلی بیان کرد: زمزمه اذان و اقامه در گوش نوزادانی که همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) به دنیا میآیند از سوی خادمان و حافظان قرآن صورت می گیرد و نشان ویژه‌ای به نوزاد متولد شده در این روز مبارک هدیه داده می شود.

 

وی ارسال بسته‌های متبرک همراه با کارت تبریک میلاد امام رضا(ع) به‌ صورت تصادفی به مراکز، نهاد‌ها و دستگاه‌های سراسر کشور، آزادسازی ۸۸ زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «یاضامن آهو»، عطرافشانی روضه منوره، رواق‌ها و صحن‌های رضوی را از دیگر برنامه های دهه کرامت برشمرد./1308/202/ب2

ارسال نظرات