۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۸۴۳
آیت الله عالمی در گفت وگو با رسا:

حمایت از طلاب مبلغ کارآمدی را بیشتر می کند

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان با بیان این که مبلغ نباید منتظر حمایت باشد بلکه باید برای انجام وظیفه خود قیام کرده و هجرت کند، گفت: اگر از یک مبلغ حمایت نشود ممکن است کارامدی کاهش پیدا کند.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت هجرت طلاب از قم به موانع این امر اشاره کرد و گفت: مسأله ترویج دین وظیفه همه متدینین است.

 

وی افزود: هرکس دین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) را پذیرفته، مکلف و موظف به ترویج عقاید، احکام، دستورات و اخلاقی است که مجموعه دین و مذهب آن ها را در خود جا داده است، تفاوتی که بین روحانیت و دیگران وجود دارد این است که لباس روحانیت و زی طلبگی برای تبلیغ دین است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت قبل از آن که به وظایف دیگر خود شناخته شوند به عنوان مبلغ دین معرفی می شوند، اظهار داشت: وقتی شخصی لباس روحانیت را بر تن می کند یعنی سربازی امام زمان(عج) را پذیرفته که باید وظایف خود را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: روحانیت هرچه این وظیفه خود را کامل تر عملی کند بیش از دیگران به وظیفه سربازی و تکلیف دینی خود عمل کرده است، در این مسیر ممکن است موانعی وجود داشته باشد، برخی فکر می کنند که شاید من به الکفایه وجود دارد یعنی کسانی هستند که وظیفه تبلیغ دین را انجام دهند.

 

آیت الله عالمی با بیان این که شاید عده ای تصور کنند که تبلیغ دین واجب کفایی است، ابراز داشت: این افراد می گویند وقتی دیگران در صحنه هستند چندان ضرورتی ندارد که آنها نیز برای تبلیغ بروند، با توجه به شرایطی که الان در جهان وجود دارد و هجمه هایی فراوانی با ابراز گوناگون علیه مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب صورت می گیرد روحانیت باید حضور چشمگیر و فعالی در عرصه تبلیغ داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر تبلیغ مذهب و دین برای همه ضرورت دارد، هیچ کس نزد خداوند متعال عذری ندارد که بتواند از اسلام و انقلاب دفاع کند اما این کار را انجام ندهد، طلاب باید به وظیفه خود عمل کنند که بتوانند پاسخگو باشند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مبلغ نباید منتظر حمایت باشد بلکه باید برای انجام وظیفه خود قیام کرده و هجرت کند اما اگر از این روحانی حمایت شود کارامدی او بیشتر خواهد شد، اگر از یک مبلغ حمایت نشود ممکن است کارامدی کاهش پیدا کند اما قطعا این تبلیغ بی اثر نیست.

 

وی اضافه کرد: تبلیغ به هر صورت منطقی اثرات خود را دارد، امروزه که هجوم به فرهنگ دینی و انقلابی از زمین و آسمان از طرف شبکه ها و ابزار گوناگون در همه شؤون زندگی وجود دارد تبلیغ به عنوان دفاع از دین مطرح است که طلاب باید انجام دهند؛ مسأله دینداری در رأس مسائل فرهنگی است چون اگر دینداری نباشد و جامعه دچار ضعف شود بقیه مسائل فرهنگی ارزشی ندارد./1323/ت302/ج

خبرنگار: محمد قمین

ارسال نظرات