۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۲۱۹۶
حجت الاسلام اباذری مطرح کرد؛

ولایت مداری رمز جایگاه والای حضرت معصومه

کارشناس رادیو معارف با بیان این که ما از درک عظمت جایگاه حضرت معصومه(ع) عاجز هستیم، گفت: دلیل این عظمت ولایت مداری است بدین معنی که حضرت معصومه(س) تمام وجود و هستی اش را در راه دفاع و یاری امام زمانش مصرف کرد.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اباذری کارشناس رادیو معارف در برنامه سلام به مناسبت دهه کرامت با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: از ویژگی های مؤمنان زیرک درک زمان است؛ با رؤیت هلال ماه ذی القعده نخستین ماه حرام انسان وارد دوره جدیدی از زمان می شود.

 

وی ادامه داد: اهل معرفت این ایام را بهار تهذیب نفس و خود سازی می دانند زیرا هر انسانی دارای صفات ناپسندی است بنابر این بهترین کار در این ایام ارزیابی اخلاق درخانه و جامعه و تلاش برای دور کردن صفات ناپسند از خود است تا این که پس از گذشت چهل روز عید قربان داشته باشیم و با استمرار این تأثیر نیز از چشمه سار غدیر استفاده کنیم.

 

کارشناس رادیو معارف با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) بیان داشت: در زیارت نامه حضرت معصومه(س) بیان شده است «یا فاطِمَةُ اشْفَعى لى فِى الْجَنَّة» که خداوند این مقام شفاعت را به افراد متعددی مانند علما هم عطا کرده است اما مقام شفاعت حضرت معصومه(س) با دیگر مقام ها متفاوت است همان گونه که امام صادق(ع) بیان می کند تمام شیعیان به شفاعت این بانو به بهشت می روند.

 

وی ادامه داد: همچنین در زیارت نامه حضرت معصومه بیان شده است «فَانَّ لَکَ عِنْدَاللّْه شَأْناً مِنَ الشَّأْن» یعنی حضرت معصومه(س) دارای جایگاه ویژه ای در نزذ خداوند است که امام صادق(ع) چندین سال قبل ازتولد وی نوید را داده اند که خداوند از فرزندم موسی(ع) به ما اهل بیت(ع) دختری خواهد داد که او را فاطمه می نامند و در قم دفن خواهد شد.

 

حجت الاسلام اباذری با طرح سؤالی مبنی بر سر نوید تولد حضرت معصومه پیش از تولد بیان داشت: ما از درک عظمت جایگاه حضرت معصومه(ع) عاجز هستیم و دلیل این عظمت ولایت مداری است بدین معنی که حضرت معصومه(س) تمام وجود و هستی اش را در راه دفاع و یاری امام زمانش مصرف کرد.

 

وی ادامه داد: اکنون که در زمان غیبت امام زمان(عج) هستیم چگونه می توانیم از مقام و منزلت حضرت معصومه(س) درس بگیریم و جزء منتظران راستین باشیم؟؛ دعا در کنار مضجع شریف آبرومندان نزد خداوند از مکان های استجابت عا است که حرم حضرت معصومه(س) نیز از جمله آنها است که در زیارت نامه حضرت معصومه(س) پس از تقدیم سلام به حضرت معصومه(س) از خداوند درخواست می شود سرور و شادی را به ما نشان دهد که مراد از این سرور نوید و مژده ظهور امام زمان(عج) است./1324/پ202/ی

ارسال نظرات