۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۲۶۳۳
سخنران حرم رضوی:

شیطان پس از نفوذ، دل را تسخیر می کند

حجت الاسلام ثمری در حرم رضوی گفت: روح، قلب، جان و نفس تعبیرهای مختلف حرم خداوند در وجود آدمی است و شیطان در صدد تسخیر این قرقگاه الهی به چهار طریق است.
حجت الاسلام علی ثمری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی ثمری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، یکشنبه شب در حرم امام رضا(ع) با اشاره به پیام و ابلاغیه امام رضا(ع) به پیروان مکتب تشیع اظهار کرد: اجازه ندهید شیطان به شما نفوذ کند، راهکارهای ورود شیطان در حریم زندگی را بشناسید و آنها را مسدود کنید، در واقع امام یک دستور عمل بندگی و سیرو سلوک معرفتی را خطاب پیروان مکتب الهی نسخه می کنند.

 

وی با بیان اینکه شیطان ابتدا نفوذ و پس از آن تسخیر می کند، افزود: پذیرش راه های دست اندازی شیطان به دین، انسانیت، معرفت و معنویت به تعبیر قرآن گام گذاشتن جای پای شیطان است.

 

سخنرات حرم مطهر رضوی بیان کرد: خداوند حریمی را به عنوان سرّ امانت در اختیار ما قرار داده است؛ روح، قلب، جان و نفس همان سرّی است که خداوند به عنوان امانت در اختیار ما قرار داده که خداوند از آن به عرش و حرم خود یاد کرده است که درون این حرم غیر از خدا نباید ورود پیدا کند.

 

وی افزود: نخستین قدم شیطان تسخیر این سنگر یعنی قلب، جان، روح و دل ما است که از چهار طریق گوش، چشم، حلق و زبان در صدد ورود به حریم و این قرقگاه الهی را تسخیر کند.

 

حجت الاسلام ثمری ادامه داد: هر سخنی را نشنوید و به هر نوایی دل ندهید، مراقب باشید هر سخن لغو، بیهوده یا اصوات غنا را نشنوید که بر شما حرام است.

 

استادحوزه علمیه با بیان اینکه یکی از راه های ویران کننده دل چشم است، خاطرنشان کرد: چشم نعمتی است که برای عبرت گرفتن و دیدن مواهب الهی در عالم هستی به ما داده شده است که به واسطه آن عین الله شویم.

 

وی یکی دیگر از راه های اغفال و تخریب حرم الهی را زبان عنوان کرد و افزود: برخی از بزرگان تا 400 گناه کبیره برای زبان ذکر کرده اند که با جِرمی اندک و جُرمی سنگین مرتکب می شود البته به وسیله زبان هم می توان بدترین گناهان را مرتکب شد و هم با بهترین سخنان قله های کمال را طی کرد.

 

حجت الاسلام ثمری متذکر شد: آخرین راه شیطان برای غارت معنویت از وجود آدمی حلق و معده است، منظور اینست که انسان نباید نسبت به لقمه و درآمدش بی تفاوت باشد و مراقب باشد لقمه حرام وارد زندگیش نشود.

 

وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی ما باید مورد پسند اهل بیت باشد، خاطرنشان کرد: شیطان اگر موفق به ورود حریم آدمی شد، دل بیمار می شود از این رو باید راه های ورود شیطان به وجود خویش رابشناسیم و آن ها را مسدود کنیم، در صورتی که غفلت کردیم طبعاتی به دنبال دارد.

 

گفتنی است، در ایام دهه کرامت رضوی بیش از هزار برنامه تبلیغی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات