۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۴۲۷۶۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان علیه اسلام و ارزش های دینی جامعه، گفت: استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان بهترین راه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در همایش استانی بزرگداشت امامزادگان مازندران در امامزاده یوسف شهرستان بهشهر با بیان این که دهه کرامت دهه ارزشگذاري به مقام ائمه اطهار(ع) و حب و دوستي با آنان است، افزود: دهه کرامت موجب عزت و سربلندي جامعه اسلامي و پيروزي مسلمانان و درس تقوي، کرامت و آزادي و عشق به اهل بيت(ع) و ولايت است.

 

حجت الاسلام علیزاده مهم ترين پيام دهه کرامت را توجه به کرامت نفس عنوان كرد و گفت: لازمه وجود كرامت نفس، تعليم و ترببت ديني است كه احساس مسؤوليت در مورد تربيت همه افراد جامعه، سالم نگه داشتن فطرت انسان از جمله راهكارهاي افزايش كرامت نفس در انسان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اعتماد به نفس در مسير رشد و تعالي را مقدمه رسيدن انسان به مقامات عالي انساني دانست و تبيين سيره زندگاني ائمه معصومين(ع) و گراميداشت ايام خاص فرهنگي و ديني را بهترين درس كرامت براي انسان معرفي كزد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که جامعه امروز ما بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است، ادامه داد: اگر سیره این بزرگواران در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم مشکلات جامعه به حداقل ها خواهد رسید.

 

مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اين که امامزادگان در کشور ما مأمني براي تسکين آلام افراد جامعه هستند، اظهار داشت: در بين 124 هزار پيامبر تنها پيامبر اکرم(ص) هستند که در مقابل اجر خود مؤدت به ذريه خود را خواستار شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اين که بايد به امامزادگان مودت کرد و احترام آنها را به جاي آورد، تصريح کرد: مودت به اهل بيت(ع) مورد تأکيد خدا و پيامبر اکرم(ص) است و پيامبر گرامي اسلام(ص) فرموده اند که به فرزندان اکرام کنيد و باز ايشان فرموده اند که هر کس ذريه مرا اذيت کند شفاعت من شامل حال وي نمي شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان پرچمداران اخلاق، معرفت و معنویت در جامعه هستند، اظهار داشت: اگر امروز این استان به‌عنوان پایگاه تشیع می‌درخشد به برکت امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، ادامه داد: قرآن‌کریم مسیر درست و غلط را به انسان آموزش می‌دهد و ما برای رسیدن به ارزش‌های انسانی در درجه اول باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهیم. 

 

وی با اشاره به این که هر کسی با هر روشی می‌تواند عشق و علاقه خود را به خاندان اهل‌بیت (ع) نشان دهد، اضافه کرد: حضور در محافلی که به نام شهدا و اهل‌بیت(ع) مزین شده، نوعی عشق و علاقه به ائمه‌اطهار و اهل‌بیت(ع) است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مازندران افتخار دارد از یک‌هزار و 222 امامزاده میزبانی می‌کند، ادامه داد: ترویج ارزش‌های انسانی، ترویج معارف الهی و ترویج قرآن‌کریم از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید بر این که همه تلاش ما باید در جهت ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) باشد، افزود: امامزادگان تلاش کردند تا مکتب امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) زنده بماند که مانده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و رهبری را احیای مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: امروز برخی‌ها تلاش می‌کنند بین نسل جوان جامعه و قرآن فاصله ایجاد کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مکتب امام خمینی(ره) مکتب اهل‌بیت(ع) و روش امام علی(ع) بود، خاطرنشان کرد: وضعیت حجاب جامعه امروز اسلامی نیست و توطئه دشمنان برای حجاب و عفاف خواهران و مادران ما خطرناک است.

 

وی در ادامه سخنان خود به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد  و با مهم ارزیابی کردن جایگاه قلم در جامعه، گفت: اگرقلم، خون اولیاء و انبیاء الهی نبود اسلام ناب امروز این گونه در دنیا رشد و نمو نمی کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اگر قلم در دفاع از ارزش های دینی نبود ارزش های اسلامی تبیین نمی شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید از ظرفیت قلم در راستای توسعه و ترویج دین بهره گیریم.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که رسالت رساندن احکام اسلام و معنویت به گوش مردم رسالت امامزادگان و ائمه معصومین(ع) بود، ادامه داد: مردم کشورمان عاشق و دلداده اهل بیت(ع) و فرزندان پاکشان هستند و این مسأله را مردم مازندران به خوبی اثبات کردند.

 

وی با بیان این که تلاش در جهت تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگیبه معنای دفاع از دین، قرآن و ارزش های اسلامی است، افزود: امروز امامزادگان از ظرفیت معنوی بسیار بالایی در جامعه برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامزادگان ظرفیت بالای دینی و اسلامی بین المللی هستند، یادآور شد: این ظرفیت هنوز به خوبی از آن استفاده نشده که می توان با آن اصل ارزش های دینی و قرآنی را ترویج 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان علیه اسلاب و ارزش های دینی جامعه گفت: ظرفیت معنوی امامزادگان بهترین راه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبعیت محض از ولی فقیه در جامعه اسلاامی تأکید کرد و افزود: امروز رسالت آحاد جامعه تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسائل است.

 

وی با بیان این که قرب به اهل بیت(ع)، قرآن و پناه بردن به آنان موجب رستگاری و سعادت است و همه مدیون وجود این امامزادگان هستند، گفت: مکتب امامزادگان مکتب دوستی با قرآن و اهل بیت است و این همایش در 20 شهر استان متمرکز است و هر سال در یک شهر استان در کنار برنامه های مختلف اجرایی می شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات