۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۳۱۹۰
استاد حوزه علمیه مشهد:

سبک و سیره امام رضا سبب ماندگاری ولایتمداری در جامعه اسلامی شد

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه به دلیل اوضاع سیاسی اجتماعی ویژه دوران اموی و عباسی تا زمان امام رضا(ع) به طور کلی موضوع ولایتمداری چندان مطرح نشده بود، گفت: سبک و سیره امام رضا(ع) سبب شد تا مسأله ولایتمداری در جامعه اسلامی فراگیر و ماندگار شود.
حجت الاسلام مهریزیان- سخنران حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا مهریزیان، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در آیین استقبال از کاروان خادمان حرم مطهر رضوی که در محل تیپ 130 شهید دلجویان ارتش در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه امام رضا (ع) در دین اسلام و تاریخ تشیع، اظهار کرد: هجرت امام هشتم شیعیان از مدینه به ایران یکی از نقاط برجسته تاریخ تشیع در جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت و کشور مسلمان ایران از این موهبت و برکت بهره‌مند شده و باید از آن به بهترین نحو استفاده کنند، ادامه داد: وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در ایران همواره موجب برکت و سعادت در کشور بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهریزیان که از اساتید دارالقرآن الکریم حرم رضوی نیز هست، با اشاره به اینکه امام رضا (ع) درواقع امامت و ولایت را به جهان معرفی کرد، افزود: اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران حیات و امامت امام هشتم شیعیان ویژه و منحصر به فرد بود به‌گونه‌ای که به دلیل مجموعه عوامل مختلف تا آن زمان به طور کلی موضوع ولایتمداری در جامعه اسلامی آن‌چنان که باید و شاید مطرح نشده بود.

وی با بیان اینکه اقدامات امام رضا(ع) سبب شد تا چالشهای موجود در آن زمان به فرصتی برای معرفی ولایت و امامت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در حالی که به دلیل اوضاع سیاسی اجتماعی ویژه دوران اموی و عباسی تا زمان امام هشتم شیعیان موضوع ولایت چندان مطرح نشده بود، سبک و سیره امام رضا(ع) عاملی برای فراگیری و ماندگاری مسأله ولایتمداری در جامعه اسلامی شد.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) برکات زیادی برای همه امت اسلام به‌ ویژه شیعیان دارد، اضافه کرد: هر کدام از ائمه اطهار(ع) بر گردن شیعیان عهد و حقی دارند که وفای به این عهد نیز زیارت حرم های مطهر این بزرگان و ادامه راه آنها است.

حجت‌الاسلام مهریزیان تصریح کرد: بر این اساس اگر فردی با میل و رغبت و براساس اعتقاد به آموزه‌های ائمه اطهار(ع) به زیارت مرقد مطهر آنها برود بدون شک در روز قیامت مورد شفاعت این بزرگواران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در روایتی آمده پاداش زیارت امام رضا(ع) به اندازه حج است، اضافه کرد: بر اساس این روایت همان‌گونه که فرد حاجی پس از انجام حج پاک شده و گناهان وی آمرزیده می‌شود، زیارت امام رضا(ع) نیز چنین ثمره و پاداشی دارد.

گفتنی است، کاروان پنج‌نفره خادمان حرم مطهر رضوی، صبح امروز وارد استان خراسان شمالی شده و بر اساس برنامه از بیستم تا بیست و چهارم مردادماه با حضور در مناطق و مراکز مختلف این استان، با حضور این خادمان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

پیش از ظهر امروز در مراسم حضور خادمان حرم مطهر رضوی در تیپ 130 شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی، خادمان امام رئوف پرچم متبرک بارگاه امام هشتم را به فرماندهان و سربازان این تیپ هدیه کردند و همچنین در این مراسم به قید قرعه به چند نفر که مزین به نام رضا بودند، هدایایی اهدا شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات