۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۳۳۱۲
امام جمعه بابل:

تبلیغ روحانیت ادامه رسالت پیامبران الهی است

امام جمعه بابل با بیان اهمیت و جایگاه تبلیغ در حوزه دینی، گفت: تبلیغ دینی و تلاش روحانیت در این حوزه در ادامه رسالت پیامبران الهی قرار دارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم تجلیل از روحانیان معمر بابل با بیان اهمیت و جایگاه تبلیغ، گفت: در میان مسؤولیت های مختلف روحانیت مهم ترین و سخت ترین مسؤولیت ها، مسؤولیت تبلیغ است.

وی با بیان نمونه ای از سیره رفتاری از امام صادق(ع) درباره تکریم یکی از شاگردان مبلغ خود در حوزه دینی، اظهار داشت: در بسیاری از مناطق دور افتاده بسیاری از روحانیون که به حق شاگردان برجسته امام صادق(ع) خدمتگزار امر تبلیغ هستند، با تمام توان خود برای آشنایی مردم با مبانی دینی تلاشی مجاهدانه را انجام می دهند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرای بابل با بیان این مطلب که مبلغان در فرهنگ ها و مناطق جغرافیایی مختلف فقط به انجام وظیفه توجه می کنند، خاطرنشان کرد: تبلیغ دینی روحانیت در ادامه رسالت پیامبران الهی قرار دارد و در روایتی آنها تنها یک پله پایین تر از پیامبران قرار دارند.

وی با اشاره قرار داشتن از دهه کرامت و تناسب تجلیل از روحانیون معمر بابل، افزود: روحانیون پیش کسوت و معمر دارای شان جایگاه تجلیل و تکریم هستند و بهترین زمان برای تجلیل این عزیزان دهه کرامت است.

حجت الاسلام روحانی با بیان روحیه روحانیان مبلغ برای شناخت دردهای جامعه و راههای درمان آن، تصریح کرد: بسیاری از روحانیون مبلغ همواره در جستجو برای شناخت مهمترین معضلات و نیازهای جامعه و روش های نوین پاسخ به این دردها هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از روحانیان مبلغ را می شناسم که همواره در حال تهیه و مطالعه نادرترین و جدیدترین کتابها در حوزه تبلیغ هستند تا بتوانند موفق تر از گذشته عمل کنند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به چند ویژگی برجسته مبلغان موفق، اظهار داشت: مبلغان موفق همواره در حال تازه سازی خود هستند و به تناسب اولویت نیازهای جامعه در کنار شناخت دقیق مخاطب خود، دائما در حال خوشه چینی هستند.

وی افزود: مبلغان علم را تنها در خود ذخیره نکردند بلکه سعی کردند تا همه جامعه بهره مند از این سرمایه آنان شود.

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که مبلغ منزوی وجود ندارد، تأکید کرد: مبلغان افرادی دلسوز و نگران برای جامعه هستند و تحولات اجتماعی را رصد می کنند و برای هر دردی به دنبال درمان می گردند.

وی ادامه داد: مبلغان احیاگران اسلام و ارزشهای الهی هستند و در کنار دعوت مردم، خود به آنچه بیان می کنند عمل می نمایند.

امام جمعه بابل با بیان ابراز خوشحالی از برگزاری مراسم تجلیل از روحانیان معمر در شهرستان بابل، گفت: روحانیان معمر با بیش از نیم قرن فعالیت پرتلاش در امر تبلیغ، امروز یکی از سرمایه های ارزشمند روحانیت محسوب می شوند و روحانیون جوان باید از تجارب ارزشمند آنها بهره لازم را ببرد.

وی با بیان پیشینه و سابقه کهن شهرستان بابل در عرصه مدارس علوم دینیه و تربیت مبلغان دینی، خاطرنشان کرد: سوابق درخشان حوزه علمیه بابل و پرورش علمای بزرگ در این منطقه، نشان دهنده جایگاه علوم دینی و تبلیغی در این شهرستان است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که تبلیغ دینی دارای مشکلات و سختی های زیاد است، تأکید کرد: آنچه تبلیغ دینی را با توجه به سختی های زیاد و حضور  در مناطق دور افتاده و روستاهای محروم شیرین می کند، افزایش آگاهی های دینی مردم و هدایت آنها به سوی معنویت است.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور بیش از 200 نفر از مسؤولان و روحانیان شهرستان بابل در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد، از 31 روحانی و مبلغ دینی بالای 70 سال تجلیل شد./1313/202/ب2

 

ارسال نظرات