۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۴۳۳۳۵

همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه کرامت در شهرری برگزار شد

همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت جشن دهه کرامت به همت فرمانداری و اداره ورزش جوانان در شهرری برگزار شد.
همایش پیاده روی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت جشن دهه کرامت، امروز به همت فرمانداری و اداره ورزش جوانان در شهرری برگزار شد.

در این همایش محسن علیجانی زمانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت و ضرورت ورزش، گفت: امام علی(ع) در دعای کمیل می‌فرماید: خدایا قوت و قدرت مرا در اطاعت و نشاط مرا در عبادت خود قرار ده؛ ورزش عملی است که سبب سلامتی جسم و نشاط روح می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش موتور تحرک یک کشور است، بیان داشت: ورزش طول عمر انسان را افزایش می‌دهد تا بتواند در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و... ایفای نقش کند.

علیجانی با اشاره به اینکه ورزش در کنار سلامت جسم سبب سلامت روح می‌شود، ابراز کرد: اگر ما بتوانیم طول عمر متوسط جامعه را افزایش دهیم شاهد آثار اقتصادی مفید در جامعه خواهیم بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار اجتماعی ورزش، گفت: ورزش آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد و ... را کاهش می‌دهد و دیگر اینکه ورزش عامل پیوند دهنده نسلهای یک جامعه است.

وی درباره اینکه ورزش قهرمانی، میدانی است که ورزشکاران جوان کشور را مطرح می‌کند، عنوان کرد: انسانی که ضعف جسمانی دارد به درستی نمی‌تواند فکر کند و عاقلانه تصمیم بگیرد و راه حق را تشخیص دهد.

علیجانی با اشاره به اینکه ورزش آثار دفاعی بالایی در جامعه دارد، اظهار داشت: افراد قوی و سالم نشان قدرت دفاعی یک جامعه است زیرا دشمنان هرگز نمی‌توانند بر آنان مستولی شوند./813/203/ب3

 

ارسال نظرات