۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۳۳۴۳
تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل:

بازداشت علما برای خاموش ساختن شعله انقلاب ملت بحرین است

هانی زاده با اشاره به آگاهی آل خلیفه از منزلت والای علما در نزد مردم گفت: بازداشت و سلب تابعیت علما برای خاموش ساختن شعله انقلاب است.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل، در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به ریخته شدن خون ملت بحرین از سوی رژیم وهابی آل خلیفه ابراز داشت: مردم بحرین از پنج سال پیش نیازهای بدیهی و قانونی خود درباره اصلاح نظام حاکم بر این کشور را مطرح و خواستار شدند.

تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه، بحرینیها را از مشارکت در تعیین مسیر کشور و فعالیتهای سیاسی بازداشته است، گفت: محصور بودن مجلس شورای بحرین در دست آل خلیفه و اداره این رژیم از زمان تأسیس تاکنون از سوی آل خلیفه، نشان دهنده عدم تمایل این رژیم به هر گونه تغییر و مشارکت مردم در امور سیاسی و نیز انحصار قدرت در میان خود است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه ملت بحرین بیش از 45 سال مورد تهدید و سرکوب قرار گرفته است، تصریح کرد: مطالبات مردمی در بحرین متعلق به همه طوایف و فرقه ها است و اهل تسنن نیز آزادی، دموکراسی، انتخابات و تأسیس مجلس برای جوابگویی به خاسته های ملت بحرین را خواهان هستند؛ در حالی که رژیم آل خلیفه به سرکوبی تظاهرات مسالمت آمیز و تشدید تدابیر امنیتی روی می آورد.

هانی زاده ابراز کرد: سرکوبی تظاهرات مسالمت آمیز و تشدید تدابیر امنیتی و استفاده از آتش و آهن به معنای قطع ارتباط آل خلیفه با ملت بحرینی که حاضر به تعظیم برای حکومت این رژیم نشد، است و اکنون پس از گذشت 6 سال از آغاز تظاهرات و راهپیماییهای مردم بحرین مشاهده می کنیم که دو هنگ از کماندوهای آل سعود وارد بحرین شده و از سال 2011 به مبارزه با مقاومت و ملت بحرین و همیاری با آل خلیفه برای سرکوبی اعتراضات پرداخته اند.

وی در ادامه سخنان خود به رابطه و پیمانهای محکم رژیمهای آل خلیفه و آل سعود برای رویارویی با تظاهرات ملت بحرین اشاره و افزود: تشدید تدابیر امنیتی، ملت بحرین را به سوی شیوه های دیگر برای رویارویی با این اقدامات سوق خواهد داد؛ چرا که آل خلیفه به هیچ وجه خواهان پاسخگویی به مطالبات مردمی نیست و تلاشهایی از سوی برخی کشورهای منطقه ای برای ایجاد توازن و گفت و گوی اساسی میان نظام حاکم و ملت بحرین صورت گرفت؛ اما پادشاه این کشور هر گونه مذاکره مسالمت آمیز را رد کرد.

تحلیل گر مسائل سیاسی به منافع مشترک کشورهای بزرگ جهانی در بحرین اشاره و ابراز داشت: عربستان سعودی به عنوان سردمدار شواری همکاری خلیج فارس در پی فشار سازمانهای منطقه ای و بین المللی به نظام حاکم در بحرین برای گفت وگو و صلح با ملت بحرین، به مقابله با این اقدمات پرداخت و شکاف عمیقی را میان نظام سلطه و ملت بحرین ایجاد کرد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: مسائل مذهبی و نژادی آل خلیفه را با نظام حاکم در عربستان سعودی پیوند می دهد و آل سعود با نگاه وهابی گرایانه خود به دلیل گرایش ملت بحرین به مذهب تشیع، آشوب و کشمکش در این کشور را خواستار است تا ملت بحرین در تصمیم گیری ها نقشی نداشته باشد؛ هر چند که مردم بحرین از وقایع مطلع شده اند و استمرار ظلم و سرکوبی آن ها بیانگر تسلیم سازمانهای مدعی حقوق بشر در برابر فشار نظامهای سلطه خارجی و حتی لابی صهیونیستی است.

هانی زاده در پایان تصریح کرد: بازداشت علمای بحرین به خاطر نفوذپذیری و حرف شنوی مردم از آنها است و آل خلیفه با این اقدام تلاش می کند تا شعله انقلاب ملت بحرین را خاموش کند و سلب تابعیت این بزرگواران از جمله این اقدامات است؛ هر چند که این اقدامات ملت بحرین را از خاسته هایش بازنخواهد داشت./9456/203/ب3

ارسال نظرات