۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۳۸۹
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

دین و قرآن فقط از راه عقلانیت با بشر سخن گفته است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان این که دین و قرآن جز با عقلانیت سخنی با بشریت نداشته است، اگفت: امروز انحراف از مسیر امامت و رهبری و از مسیر اصل دین و رسالت اسلام و پیامبر اکرم(ص) صورت می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم آغازین بخش بین الملل جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در هتل تابان خورشید ظهر امروز 21 مرداد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم گفت: عقلانیت در دین مبین اسلام به عنوان یک اصل روشن و ارزشمند و اساسی است که قرآن آن را مطرح کرده است.

وی با بیان این که دین و قرآن جز با عقلانیت سخنی با بشریت نداشته است، افزود: در واقع به هرکجای قرآن که نگاه کنیم در آنجا خداوند از بشر، اندیشه، فکر، عقل و تدبر خواسته است و این موضوع درسنت پیامبر اکرم(ص)هم مشاهده می شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا جلوی پیشرفت و موج اسلام خواهی و آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) را بگیرند و همه حرکتها و توطئه های آنان در همین راستا است.

وی درادامه بهره گیری از آمیزه های اهل بیت(ع) را بهترین راهکار مقابله با این جریانهای فکری نادرست خواند و گفت: در میان امامان شیوه امام رضا(ع) در مقابل این انحرافات با هیچ یک از امامان دیگر شباهتی ندارد و استثنایی است.

حجت الاسلام  اختری با بیان این که نقش امامان و امامت در اسلام روشن است، تصریح کرد: استمرار اسلام، قرآن و دین تا قیامت است و از طرفی رسالت پیامبران و ائمه اطهار(ع) حفظ و حراست از دین است که هر یک در دوران خودشان اقدامات متفاوتی را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز ترجمه قرآن به زبانهای مختلف برای جهانیان ترجمه نشده است، پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) باید با محوریت هنر شکل بگیرد و فیلمسازان و دیگر هنرمندان با محوریت امام رضا(ع) اقدام به تولید فیلم‌های متنوع با محوریت امام رضا(ع) کنند.

دبیرکل مجامع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تولید فیلم با محوریت فرهنگ رضوی و پرداختن به سیره و شخصیت امام رضا(ع) باید در جشنواره سال آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد چرا که تولید فیلم و انیمیشن، ابزاری ساده برای انتقال اسلام ناب محمدی(ص)، فرهنگ رضوی و سیره و شخصیت امام رضا(ع) به جوانان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: راهکار مقابله امام رضا(ع) با مأمون در همان مسأله قبول ولایت عهدی بود که اگر این شرایط برای دیگر امامان هم اتفاق می افتادند آنان هم این گونه عمل می کرند و اگر امام رضا(ع) هم در زمان یزید و معاویه بودند همانند سیدالشهدا مقابله می کردند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: امروز وظیفه ما این است که اسلام و قرآن را به زبانی که جامعه امروزی بتواند آن را هضم کند باید نشر داد همان طور که رهبر معظم انقلاب با نامه ارزشمند خودشان به جوانان اروپایی و آمریکایی آنها را به اسلام دعوت کردند.

وی با بیان این که امروز انحراف از مسیر امامت و رهبری و از مسیر اصل دین و رسالت اسلام و پیامبر اکرم(ص) صورت می گیرد، اظهار کرد: در واقع امروز عرضه و نمایش اسلام به دست گروه های تکفیری افتاده است و وظیفه ما این است که  برای مقابله با آنان از سیره و منش رضوی بهره مند شویم./934/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات