۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۴۳۴۵۵
امام جمعه جیرفت:

اطاعت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب امری واجب است

امام جمعه جیرفت گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب یک امر واجب است و باید همه از ولی فقیه اطاعت کنیم؛ حرف های ایشان در این مدت ها و در سخنرانی های فراوان کاملا شفاف و به صلاح جامعه بوده است.
امام جمعه جیرفت

حجت الاسلام  رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، گفت: ائمه ما از سیاست گذاران دوران خود بودند و در فضای اجتماع خود با دین و سیاست کار می کردند مبارزه با طاغوت زمان خود یک کار سیاسی معصومین بوده است.

وی افزود: امام رضا(ع) در زمان امامت خود یک فرد سیاسی بودند که حتی دعوت ایشان از سوی مأمون در مرو محدود کردن امام رضا(ع) برای به سرانجام نرسیدن تفکرات شیعه بود.

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: اگر سیاست با دین در آمیخته شود قطعا تفکرات حساس  و مهم ائمه در جامعه ما هم می تواند باشد؛ از این رو در این فضای جامعه اسلامی باید در سیاست گذاری کشور به معصومین اقتدا کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مردم و مسؤولان کشور با اتحاد خود می توانند قدم به قدم با ولی فقیه که ایشان فردی دانا و سیاست گذار جهان اسلام هستند حرکت کنند.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: تبعیت از مقام معظم رهبری یک امر واجب است و باید همه از ولی فقیه اطاعت کنیم؛ حرف های ایشان در این مدت ها و در سخنرانی های فراوان کاملا شفاف و به صلاح جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: از سال 92 مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، ایشان فرمودند که در باب اقتصاد مقاومتی کار شود و معیشت مردم فراهم شود اما متاسفأنه بعد از گذشت دو سال در جامعه هنوز هیچ برنامه ای رخ نداده است.

امام جمعه جیرفت افزود: حضرت امام(ره) سیاست ائمه را سرلوحه کار خویش قرار دادند و چون می دانستند دین و سیاست باید با هم باشند تا اثرگزاری خود را در جامعه بگذارد؛ همانند چشمه ای جوشان و روشن است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم با اقتدا کردن به معصومین و با تفکرات و اهداف امام راحل؛ به عنوان عادل ترین و عالم ترین فرد در سیاست هستند و مسوؤلان کشور باید همه از تجربه های ایشان بهره مند شوند.

جحت الاسلام  کرمی پور در پایان گفت: مواضع و سیاست مقام معظم رهبری در مذاکرات دیده شد، اگر دولتمردان ما با تجربه های ولی فقیه حرکت می کردند نتیجه مذاکرات اینگونه و به اینجا ختم نمی شد؛ بدعهدی آمریکا تنها گوشه ای از تجربه های عظیم مقام معظم رهبری بوده است./972/303/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات