۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۳۴۶۲

اخبار انتشارات آستان قدس رضوی ویژه دهه کرامت

برپایی نمایشگاه کتابشناسی امام رضا در کتابخانه مرکزی رضوی، معرفی کتاب «شرح اذن دخول»، توزیع روزانه 15 هزار ویژه نامه «سلام بر حرم»، تولید 11 عنوان کتاب با شمارگان 128 هزار جلد و توزیع 150هزار جلد کتاب با عنوان «امام رضا» بین زائران رضوی از عناوین اخبار انتشارات آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.
اخبار انتشارات آستان قدس رضوی ویژه دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نمایشگاه کتاب‌شناسی همزمان با دهه کرامت، از 14 تا 24 مرداد 1395 در طبقه همکف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای اهل علم و معرفت است.

این نمایشگاه با هدف گرامیداشت دهه کرامت و همچنین معرفی منتخبی از منابع مطالعاتی گنجینه مخطوطات و مخزن چاپی کتابخانه مرکزی این آستان مقدس با موضوع حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از 200 نسخه کتاب خطی، چاپ سنگی و چاپی شامل زندگی‌نامه، احادیث، سیره، طب و سایر آن به مناسبت این ایام پربرکت در معرض نمایش مراجعان کتابدوست این کتابخانه در جوار حرم مطهر رضوی گذاشته شده است.

از نفیس‌ترین آثار این نمایشگاه می‌توان به جزوه قرآنی منسوب به خط شریف امام رضا(ع)، طب الرضا(ذهبیه)، تحفه الزائرین، عیون اخبار الرضا(ع)، کاشف النقاب اشاره کرد.

«شرح اذن دخول» روایتگر حرمت حرم رضوی

به مناسبت میلاد امام هشتم شیعیان؛ کتاب «شرح اذن دخول» از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی معرفی شد.

این کتاب نوشته ابراهیم انصاری بحرانی بوده که در 104 صفحه تهیه و به شمارگان 10 هزار نسخه از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به چها زبان زنده دنیا آذری، اردو، عربی و انگلیسی چاپ و منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب به «فلسفه اذن دخول و چرایی انجام آن» به هنگام ورود به حرم ائمه اطهار(ع) اشاره کرده و تلاش دارد تا در ابتدای این کتاب «آداب زیارت»، «جایگاه ائمه اطهار(ع) در نزد خداوند متعال» و «کرامات آنان» را تبیین و بررسی کند.

مباحثی مانند «رسالت و ولایت»، «حرمت حرم و صاحب آن»، «زیارت و انتظار» و «زائر حقیقی» از جمله عناوینی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

توزیع روزانه 15 هزار ویژه نامه «سلام بر حرم»

همزمان با ایام دهه کرامت روزانه 15 هزار نشریه «سلام بر حرم» بین زائران و مجاوران بارگاه رضوی توزیع می شود.

ویژه نامه «سلام بر حرم» با محتوای اطلاع رسانی و بیان معارف حضرت رضا(ع) همه روزه در شمارگان 15 هزار نسخه منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

انتشار این ویژه نامه از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد و تا میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد و پیش بینی می شود شمارگان آن در روز میلاد حضرت رضا(ع) به 50 هزار نسخه برسد.

ویژه نامه سلام بر حرم علاوه بر توزیع در صفوف نماز جماعت حرم مطهر و کیوسک های اطلاع رسانی واقع در حرم رضوی از طریق ستاد حاشیه شهر در مساجد حاشیه شهر و از طریق پیک ارسال می شود.

تولید 11 عنوان کتاب با شمارگان 128 هزار جلد

11 عنوان کتاب با شمارگان 128 هزار جلد در دهه کرامت از سوی مدیریت زائران غیرایرانی تولید شد.

«شرح اذن دخول»، «فضل‌الزیاره»، «سبک زندگی»، «در این قطعه از بهشت»، «امام رضا(ع)»، «کتاب عکس»، «آداب العشره»، «بچه‌ها و پیامبر» و «حریم نور» از جمله تولیدات فرهنگی این اداره به مناسبت میلاد امام رضا(ع) به شمار می‌آید که هر کدام به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و در دسترس زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی قرار می‌گیرد.

«شرح اذن دخول»، «فضل‌الزیاره»، «سبک زندگی» و «امام رضا(ع)» به 4 زبان‌ زنده دنیا آذری، اردو، عربی و انگلیسی، «بچه‌ها و پیامبر» به 3 زبان انگلیسی، عربی و اردو، «کتاب عکس» به عربی و انگلیسی، «آداب العشره»به زبان عربی، «حریم نور» به 4 زبان انگلیسی، ژاپنی، آذری و آلمانی و«در این قطعه از بهشت» به 2 زبان انگلیسی و عربی توسط اساتید و کارشناسان برجسته این اداره ترجمه شده است.

«شرح اذن دخول» با 10 هزار شمارگان، «فضل‌الزیاره» با 5 هزار شمارگان، «سبک زندگی» با 20 هزار شمارگان، «آداب العشره» با 5 هزار شمارگان، «بچه‌ها و پیامبر» با 15 هزار شمارگان، «حریم نور» با 11 هزار شمارگان  از جمله آثاری است که توسط این اداره برای دهه کرامت رضوی تولید و منتشر شده است.

توزیع 150هزار جلد کتاب با عنوان «امام رضا»

در ایام دهه کرامت 150هزار جلد کتاب با عنوان «امام رضا(ع) و زندگی» در بین زائران توزیع می شود.

اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی کتاب هایی با عنوان «امام رضا(ع)» تولید کرده است که در طول ایام دهه کرامت 150هزار جلد در بین زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) توزیع می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب ها به کیوسک‌های راهنمای زائر حرم مطهر رضوی مراجعه و این کتاب ها را تهیه با مطالعه آنها در مسابقه کتابخوانی حرم رضوی شرکت کنند.

قرعه کشی مسابقه کتابخوانی در ایام دهه کرامت روزانه صورت می گیرد و جوایزی به برگزیدگان این مسابقه اهدا می شود و در هر روز به 8نفر از برگزیدگان مسابقه نیز ژتون غذای حضرت اهدا می شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی aqr.ir پاسخ‌های صحیح خود را ارسال کنند./1308/303/ب2

ارسال نظرات